شناسهٔ خبر: 82607 - سرویس استان‌ها

تشریح اقدامات اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان/ رفع گره ترافیکی با احداث پل دوم استراتژیک غدیر لنجان

عزت الله یسیلیانی،لنجان،اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان ضمن تشریح اقدامات این اداره در حوزه های مختلف کاری ( مسکن و ساختمان، املاک و حقوقی، راه و شهرسازی) از ۷۶ واحد مسکونی تکمیل شده و آماده واگذاری به متقاضیان در قالب طرح اقدام ملی شهر سده‌لنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرستان لنجان در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان و با جمعیت بیش از ۲۶۵ هزار نفر، دارای  ۹ شهر و بیش از ۴۰ روستا است. این شهرستان دارای ۳ بخش مرکزی، باغبهادران و فولاد شهر بوده. که وجود صنایع مهم، قومیت‌های متفاوت و رودخانه به طول ۶۰ کیلومتر در این شهرستان، آن را به یک ایران کوچک شبیه کرده است. 

عزت اله یسلیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان در خصوص اقدامات شاخص این اداره در حوزه راهسازی بیان کرد: پل دوم غدیر که یکی از حساسترین نقاط استان اصفهان محسوب می شود مورد بهره برداری قرار گرفت. این اقدام موجب کاهش تصادفات و رفع گره ترافیکی در منطقه شده است. همچنین باند دوم محور ورنامخواست-سفیددشت به طول ۲۰ کیلومتر احداث شد و به تبع آن حوادث رانندگی در این محور که یکی از پرحادثه‌ترین محورهای شریانی استان بود بطور قابل توجهی کاهش یافت. 

وی افزود: از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار راهسازی این شهرستان می‌توان به پروژه تقاطع غیرهمسط چرمهین-زمان آباد با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، پروژه خروجی چرمهین به سمت زرین شهر با پیشرفت ۹۰ درصد، پروژه روگذر مدیسه-شورجه با پیشرفت ۶۰ درصد، پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح گردنه رخ با پیشرف ۴۰ درصد، و بهره‌برداری از پروژه احداث باند دوم محور روستایی الله‌آباد به طول ۲/۲ کیلومتر اشاره کرد. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان بابیان اینکه ۷۶ واحد مسکونی، تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان در قالب اقدام‌ملی مسکن شهر سده‌لنجان است تشریح کرد: ۲۰۰ پلاک زمین جهت ساخت ۴۰۰ واحد منزل مسکونی و ۷۰۰۰ متر مربع زمین جهت ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی در زرین شهر، جهت طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یافته است. 

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هکتار از اراضی دولتی، با همت و تلاش عوامل یگان حفاظت از اراضی رفع تصرف شده است، عنوان کرد: اختصاص ۳۰ هزار مترمربع زمین جهت احداث مجتمع خدماتی بین راهی در شهر زاینده‌رود، تعین تکلیف اراضی تصرفی در شهرهای زیر  ۲۵ هزار نفر، تملک اراضی داخل حریم شهر به میزان ۱۵ هکتار، تغیر نمایندگی ۱۵۰ هکتار از اراضی‌ملی به نام دولت به نمایندگی سازمان‌ملی‌زمین و مسکن به منظور طرح‌های گردشگری و اخذ ۲۰۰ سند تک برگ به نام دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن از جمله اقدامات این اداره در حوزه املاک‌وحقوقی بوده است. 

یسلیانی در پایان گفت: ۸ شهر از این شهرستان دارای بافت فرسوده مصوب است که در سال گذشته جهت احیاء بافت فرسوده، ۳۰۰ تن قیر به شهرداری زرین‌شهر و ۲۰۰تن قیر نیز به شهرداری ورنامخواست بصورت رایگان اختصاص داده شده است.