شناسهٔ خبر: 82625 - سرویس وزارتی

وزير راه و شهرسازى مطرح كرد

تكميل ٨٠ كيلومتر راه اصلى قزوين- الموت-تنكابن تا خرداد ١٤٠٠ / تکمیل راه اصلی قزوین-الموت-تنکابن با رعایت ملاحظات محیط‌زیستی

وزیر پرچم وزير راه و شهرسازي در سفر به استان قزوين بر بهره‌مندی روستاييان از خدمات توسعه‌ای تاكيد كرد و گفت: تا خرداد ١٤٠٠، ٨٠ كيلومتر از مسير اصلی قزوين- الموت- تنكابن تكميل و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، محمد اسلامى در حاشيه بازديد از پروژه راه اصلى قزوين-الموت-تنكابن، ضمن تبريك دهه كرامت ، گفت: بازديدهايى از پروژه هاى در دست انجام استان، انجام شد كه تلاش مي كنيم تل خواسته هاى به حق مردم استان را در حد استطاعت مالى و مديريتى به انجام برسانيم.

وزير راه و شهرسازى در جمع بندى سفر خود اعلام كرد: با توجه به بررسي هاى انجام شده، تلاش می‌كنيم تا نيمي از راه اصلى قزوين-الموت-تنكابن در قطعه ١ و ٢ به طول ٦٣ كيلومتر از قزوين تا الموت و ١٥ كيلومتر از تنكابن تا الموت تا خرداد ١٤٠٠ تكميل شده و به بهره بردارى برسد.

عضو كابينه دولت دوازدهم ادامه داد: باقيمانده مسير نيز بعدها و بتدريج تكميل مي شود و به بهره بردارى خواهد رسيد.

اسلامى بر انجام اصول فنى و مهندسى براى تكميل اين پروژه تاكيد كرد و افزود: در مناطقى كه خطر رانش وجود دارد اصول فنى و مهندسى و ايمنى به طور كامل رعايت خواهد شد.

وى بر بهبود كيفيت راه هاى روستايى در قالب طرح ابرار و بيش از آن تاكيد كرد و گفت: در حال حاضر بودجه ارتقاى كيفيت راه ها، استانى شده است و به همين دليل هم ما در وزارت راه و شهرسازى و هم استاندارى كمك خواهيم كرد تا در سال جارى طرح بهبود راه هاى روستايى انجام شود. انجام اين كار و ايجاد راه دسترسى به ويژه براى راه روستايى الموت كه راه مالرو ست، ايجاد می‌شود.

وزير راه و شهرسازى با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبرى، بر توسعه راه ها و زيرساخت ها همراه با بهره مندى خانوارهاى روستايى، اعلام كرد: با درخواست مردم روستاى ديرينه كوه براى احداث پل عابر پياده موافقت كرديم و اين پل براى بهره مندى مردم احداث خواهد شد.

اسلامى از تجهيز راهدارخانه الموت خبر داد و گفت: حفاظت از گونه‌های گياهی و جانوری و حفظ محيط زيست برای ما حايز اهميت است. به همين دليل نيز طرح و نقشه اي را در اين خصوص در شوراي عالي شهرسازي و معماري به تصويب می‌رسانيم.

وزير راه و شهرسازى با اعلام اينكه در تكميل راه اصلى قزوين-الموت-تنكابن، ملاحظات زيست محيطي رعايت خواهد شد، توضيح داد: قطعه ١ و ٢به طول ٦٣ كيلومتر كه تا خرداد ١٤٠٠ تكميل و بهره برداري ني شود، هم اكنون ٤٢ كيلومترش آسفالت شده و باقيمانده مسير نيز طبق زمانبندی انجام می‌شود.