شناسهٔ خبر: 82637 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

انعقاد دو تفاهمنامه در حوزه بازآفرینی شهری در استان تهران به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال

مراسم امضای تفاهمنامه ساخت  ٢٠ هزار واحد طرح اقدام ملی در استان تهران مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از انعقاد دو تفاهمنامه به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال در حوزه بازآفرینی شهری در این استان خبر داد.

خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به انعقاد دو تفاهمنامه به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال در حوزه بازآفرینی در این استان اظهار داشت: بر این اساس تفاهمنامه اول با شهرداری اسلامشهر به ارزش ۷۲ میلیارد ریال منعقد شده است تا اقدامات لازم جهت ساماندهی و بازگشایی معابر و اصلاح هندسی محلات طالقانی و مبعث انجام گیرد.

وی افزود: تفاهمنامه دوم با سازمان نوسازی شهرداری تهران به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال منعقد شده است. این تفاهمنامه در خصوص ۱۰ پروژه این سازمان است که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: این ۱۰ پروژه  در ۸ محله تهران شامل محلات بلورسازی، اتابک، سیروس، سنگلج، راه آهن، سلسبیل، شکوفه و عودلاجان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه تصریح کرد:  این تفاهمنامه ها مطابق با تخصیص اعتبارات نقدی بوده و پیشرفت فیزیکی ۱۰ پروژه مذکور توسط نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، شرکت بازآفرینی شهری و سازمان نوسازی شهرداری تهران رصد خواهد شد تا به نسبت پیشرفت فیزیکی طرح ها، پرداختها محقق شود.

وی در پایان گفت: به زودی آئین رونمایی این تفاهمنامه ها توسط این اداره کل اطلاع رسانی خواهد شد تا هرچه زودتر این پروژه ها آغاز شود.