شناسهٔ خبر: 82640 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

پهلوگیری پنجمین کشتی ترانزیتی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار

کشتی در بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پنجمین کشتی حامل کالای اساسی هند به افغانستان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری کرد و بلافاصله عملیات تخلیه آن آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی، درباره پهلوگیری کالاهای ترانزیتی در بندر چابهار، بیان کرد: پنجمین بخش از محموله های ترانزیتی در قالب سری جدید ترانزیت کالای اساسی از هندوستان به افغانستان از طریق بندر چابهار وارد و بلافاصله عملیات تخلیه آن آغاز شد.

وی ادامه داد: بخش اول تا چهارم این محموله در مجموع به وزن ۳۱ هزار تن از روزهای پایانی فروردین ماه در این بندر استراتژیک پهلو گرفت، بدین جهت روند عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار برابر با ۱۵ سال گذشته از سال ۸۰ تا سال ۹۵ است. 

به گفته این مقام مسئول، پنجمین کشتی ترانزیتی هندوستان به افغانستان با محموله ای به وزن ۷ هزار و ۵۰۰ تن و در قالب ۳۰۰ دستگاه کانتینر؛ هشتم تیرماه وارد بندر شهید بهشتی شد.

آقایی با اشاره به خروج این کالا به صورت حمل یکسره از بندر چابهار به سمت مرز افغانستان، اضافه کرد: دیگر محموله های ترانزیتی هند به افغانستان با ترافیک بسیار مطلوب از طریق این بندر بزرگ اقیانوسی وارد و به مقصد ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: چهار بخش اول از گندم اهدایی دولت هند پس از تخلیه از کشتی در بندر شهید بهشتی چابهار، بارگیری و از طریق مرز میلک - زرنج به افغانستان منتقل شد.