شناسهٔ خبر: 82654 - سرویس استان‌ها

برگزاری نشست شورای مسکن استان یزد

photo_2020-06-30_09-51-34.jpg شورای مسکن استان یزد با محوریت بررسی اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن و همچنین بررسی دیگر مسائل حوزه مسکن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شورای مسکن استان یزد با حضور محمدعلی طالبی،استاندار،محسن صادقیان،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار،رضا یادگاری،مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی دیگر از مسئولین استان به میزبانی استانداری برگزار شد.

ابتدا مدیر کل راه و شهرسازی ضمن خیرمقدم به حاضرین در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن،تعداد ثبت كنندگان طرح، افراد واجد شرايط و وضعیت زمينهاي تخصيصي در مركز استان و شهرستانها بمنظور اجرای طرح اقدام ملی مسكن گزارش کاملی را ارائه نمود.

در ادامه این نشست استاندار گفت: با توجه به افزایش قابل توجه قیمت زمین و مسکن در ماه های اخیر، تاکیدات و توصیه های ویژه دولت برای پرداختن به موضوع مسکن، ظرفیت و فرصت مناسبی را فراهم کرده تا شورای مسکن با اختیارات موجود بتواند جدی تر در حوزه تامین مسکن مورد نیاز استان گام بردارد. 

طالبی با اشاره به این نکته گفت:دستگاه های استان به صورت جدی و با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود، مسائل مربوط به طرح اقدام ملی مسکن را پیگیری کنند تا استانی پیشرو در زمینه اجرای این طرح باشیم

وی خاطر نشان کرد:علاوه بر جلساتی که در قالب شورای مسکن برگزار شده، جلساتی به منظور تامین مسکن اقشار مختلف جامعه از جمله کارگران، فرهنگیان، نیروهای مسلح و دیگر اقشار جامعه  داشته ایم. با اینحال لازم هست به صورت هفتگی جلسات حوزه مسکن استان برگزار شود تا بتوانیم جمع بندی مناسبی را از این جلسات در نشست شورای مسکن داشته باشیم

این مقام مسئول در ادامه گفت:حداکثر همراهی را از شهرداری و نظام مهندسی ساختمان در اجرای طرح مسکن ملی انتظار داریم و در همین راستا باید مجوزها در کوتاهترین زمان ممکن صادر شود و نظارت‌های فنی و اجرای طرح مسکن ملی به گونه ای باشد که شاهد تکرار حاشیه هایی که برای مسکن مهر پدید آمد، نباشیم. 

 استاندار در آخر یادآور شد: مطمئنیم با اجرایی شدن این طرح می‌توانیم شاهد تعدیل قیمت زمین و مسکن و افزایش امید در جامعه شویم.