شناسهٔ خبر: 82660 - سرویس استان‌ها

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی اردبیل:

طرح جامع ۵ شهر اردبیل در حال تهیه است / نظارت بر ساخت و سازهای استانی و صدور و تمدید پروانه اشتغال بکاربیش از ۴ هزار مهندس

اردبیل تیر کد 7 معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح جامع ۵ شهر استان اردبیل در مرحله تهیه، تصویب و ابلاغ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یوسف باقرزاده معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهارکرد : تهیه طرح‌های جامع شهری در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری قرار دارد که در این زمینه تصویب طرح جامع خلخال با تائید در کارگروه‌های مختلف وشورای عالی شهرسازی و معماری کشور به اتمام رسیده وتوسط استاندار محترم جهت اجرا ابلاغ گردیده است.

وی گفت: در خصوص طرح جامع مشگین‌شهر نیز مراحل تصویب استانی انجام شده و جهت تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شده است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل از تهیه نقشه پایه برای شهرهای بیله‌سوار، گرمی و اصلاندوز و همچنین پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جامع پارس‌آباد خبر داد و بیان کرد: در سالجاری نیز پیگیری تصویب و ابلاغ طرح جامع مشگین‌شهر و پارس آباد، و بازنگری در طرح جامع گرمی و اصلاندوز و بیله سوار در دستور کار قرار گرفته است.

باقرزاده گفت : اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل درحوزه شهرسازی در سال گذشته با برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج به تعداد ۶۸ مورد بیش از ۷۳۰ پرونده را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.

وی تعداد جلسات برگزار شده کارگروه امور زیربنایی را ۷ مورد با بررسی ۷۲ پرونده در سال ۹۸ اعلام و خاطرنشان کرد: در جلسات سیما و منظر شهری نیز به تعداد ۵ پرونده رسیدگی و پرونده‌های ارجاعی از شهرداری و جهاد کشاورزی و سایر نهادها و ارگان‌ها نیز بررسی شده است.

نظارت بر ساخت و سازهای استانی و صدور و تمدید پروانه اشتغال بکاربیش از ۴ هزار مهندس

وی عملکرد حوزه نظام مهندسی را یادآور شد و گفت: درسال رونق تولید صدور و تمدید پروانه اشتغال به کار برای بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ مهندس در رشته‌های معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق و نقشه‌برداری از طریق معاونت شهرسازی انجام شده است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی اردبیل افزود: در سال گذشته نظارت بر ساخت و سازهای استانی با بازدید از ۸۵۰ باب ساختمان در حال احداث انجام شده و سعی‌مان بر ارتقای کیفیت ساخت و ساز با نظارت و همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان بوده است.

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سالجاری ادامه نظارت‌ها و تلاش در راستای ارتقای هرچه بیشتر کیفیت ساخت و سازهای موجود و نظارت مهندسان و همکاری سازمان نظام مهندسی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بازدید و وظایف نظارتی این معاونت را در کنار رسیدگی به نامه‌های ارجاعی و برگزاری پنج جلسه کمیته سیما و منظر شهری یادآور شد و بیان کرد: سعی کردیم در این جلسات با نظر کارشناسی و تسهیل‌گر مشکلات و مسایل مطرح شده را مورد رسیدگی و بررسی قرار دهیم. در این مدت ۸۴۸ مورد بازدید از ساختمان‌ها انجام شده که از این بین دستور توقف ۴۲۵ مورد به مرجع صدور پروانه و ۱۸۶ مهندس معرفی شده به شورای انتظامی را به خاطر تخلفات رخ داده شاهد بودیم رعایت تراکم مجاز ساختمانی، رعایت ارتفاع مجاز طبقات، رعایت مباحث و الزامات ساختمانی مدنظر بوده که به صورت دقیق گزارش به مراجع ذیصلاح ارائه شده است.