شناسهٔ خبر: 82723 - سرویس استان‌ها

برگزاری دوره آموزشی اطفاء حریق در راه و شهرسازی همدان

کارگاه اطفاء حریق+همدان+2 رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: دوره آموزشی اطفاء حریق به صورت تئوری و عملی برای همکاران یگان حفاظت از اراضی این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " محمد رضا قرائی" عنوان کرد: هر ساله با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و خشک شدن پوشش گیاهی مراتع ، کوهپایه ها، جنگلها و دشت ها، این گونه فضاها مستعد آتش سوزی بوده و آمادگی نیروهای یگان حفاظت از اراضی در حین گشت زنی جهت رو یت و مقابله با حریق امری بدیهی است.

وی افزود: در ا ین دوره پرسنل و همکاران یگان حفاظت از اراضی با انواع حریق و راهکار های مقابله با آن به صورت تئوری و عملی آشنا شده و آمادگی خود را جهت جلوگیری از آتش سوزی گسترده در اراضی ملی تحت مالکیت این اداره کل افزایش دادند.

وی یادآورشد: چگونگی بروز آتش سوزی و خطرات آن ، روش های پیشگیری و نحوه استفاده ار تجهیزات مربوطه در دوره عملی برای مهار آتش در عرصه های منابع طبیعی از محورهای موضوعی این برنامه آموزشی بود .
قرائی بیان داشت: منابع طبیعی جزء بهترین شاخصه های توسعه هر کشور بوده و باید برای حفظ آن تمام تلاش و توان خود را به کار ببریم .

وی در پایان خاطرنشان ساخت: هدف از برگزاری این دوره، علاوه بر افزایش سطح اطلاعات عمومی،  مهارت افزائی نیروهای یگان حفاظت این اداره برای مقابله با حوادث غیر مترقبه در محیط های مختلف ازجمله  منابع طبیعی و محیط زیست است.