شناسهٔ خبر: 82758 - سرویس استان‌ها

بازدید از پروژه های راهسازی تویسرکان و کبودرآهنگ

بازدید از قطعه تویسرکان- کنگاور2 مشاور مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازديد از پروژه‌هاي تويسركان-كنگاور و كبودراهنگ- قيدار در جريان پيشرفت كارها و نيز مشكلات پروژه‌ها قرار گرفته و جهت تامين اعتبار براي به ‌بهره‌برداري رساندن هرچه زودتر اين طرح‌ها، دستوراتی صادر نمود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، معاون مهندسی و ساخت اداره کل در حاشیه این بازدید عنوان کرد: طول كل محور تويسركان –كنگاور ۳۲.۵ كيلومتر است كه ۱۵ كيلومتر ابتداي مسير (از شهر تويسركان تا سه راهي فرسفج) در سالهاي قبل اجرا و در حال بهره‌برداري مي‌باشد .

حبیب نادیان رفیع افزود: از كيلومتر ۱۵ الي ۱۹.۵ عمليات اجرايي با پيشرفت فيزيكي  ۹۰% در حال انجام است و در صورت تخصيص اعتبارات لازم در سالجاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وی یادآورشد: از كيلومتر ۱۹.۵ الي ۲۵ عمليات اجرايي با پيشرفت فيزيكي ۲۰% در دست اجرا بوده و مابقي مسير نيز در حال تهيه برآورد هزينه اجرا جهت برگزاري مناقصه است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل در بازدید از پروژه کبودرآهنگ – شیرین سو گفت:  طول كل محور كبودراهنگ – شيرين سو  ۵۷ كيلومتر است كه ۲۵ كيلومتر آن در حال بهره‌برداري است.

وی ادامه داد:  قطعه سوم این پروژه  شامل دو قطعه  ۳ الف و قطعه ۳ ب است كه قطعه ۳ الف به طول ۶.۵ كيلومتر و با پيشرفت فيزيكي  ۵۰ %  در حال اجراي ابنيه فني زيراساس و اساس بوده و قطعه۳ ب به طول ۶ كيلومتر،  عمليات ابنيه فني ، زيراساس ، اساس و آسفالت لايه اول بيندر و ۱.۵ كيلومتر آسفالت رويه (توپكا ) با پيشرفت فيزيكي  حدود ۸۰%  انجام شده است كه در صورت انجام آسفالت باقيمانده لايه دوم و نصب تابلو ، علائم و نيوجرسي در سالجاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.

نادیان در پایان خاطرنشان ساخت: كنارگذر شيرين سو نيز به طول ۵.۵ كيلومتر آماده بهره‌برداري است و  مابقي مسير نيز  بطول ۱۴ كيلومتر در حال تهيه برآورد هزينه اجرا جهت برگزاري مناقصه است.