شناسهٔ خبر: 82784 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

توسعه بزرگراه‌های اصفهان نیازمند ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار است

بازدید وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون رئیس جمهور از کنارگذر شرقی اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: توسعه بزرگراه‌های این استان به بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در دولت دوازدهم اقدامات خوبی برای توسعه بزرگراه‌ها در نظر گرفته شده و سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث و بهره‌برداری می‌شود.  

وی با اشاره به اهمیت بزرگراه در حمل‌و نقل زمینی و تسهیل در تردد خودروها، ادامه داد:  برای احداث هر کیلومتر بزرگراه در استان اصفهان ۳۰ تا ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: کلیه راه‌های استان بصورت بزرگراهی و آزادراهی و از ایمنی نسبی برخوردار هستند و بعضی نقاط پرحادثه شناسایی شده هم با مشارکت این اداره کل و سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای در حال اصلاح هستند.  

وی اضافه کرد: سالانه هشت تا ۱۰ دستگاه تقاطع غیر همسطح نیز در نقاط پر حادثه استان احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.  

علیرضا قاری‌قرآن با اشاره به اعتبارات توسعه راه‌های استان اصفهان گفت: اعتبار ابلاغی سال ۹۸ برای توسعه راههای استان یک هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال و  اعتبار استانی نیز  ۱۸۸ میلیارد ریال بود.  

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال در سال های ۹۷ و ۹۸ برای توسعه راههای استان هزینه شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه راه‌های استان ظرفیت ترافیک موجود را ندارد و هرروز به تعداد خودرو ها نیز اضافه می‌شود، ظرفیت ساخت یک هزار کیلومتر بزرگراه بصورت تبدیل جاده ۲ خطه به ۴ خطه وجود دارد.  

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، به عنوان چهارراهی ترانزیتی رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.  

اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.  

۱۰۹ نقطه حادثه‌خیز در راههای استان شناسایی شده که ۶۷ نقطه حادثه‌خیز در اولویت است و از این میان نیز ۱۳ نقطه در اولویت مهمتری‌ قرار دارد.