شناسهٔ خبر: 82792 - سرویس استان‌ها

ادامه ساخت ۱۷ کیلومتر با قیمانده از بزرگراه کوهستانی جیرفت – سه راهی بم

جنوب کرمان تیرماه012 مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در حاشیه بازدید نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از بزرگراه جیرفت - سه راهی بم از ادامه ساخت ۱۷ کیلومتر با قی مانده از بزرگراه کوهستانی جیرفت – سه راهی بم خبر داد.

به گزراش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، محمد ساردویی در حاشیه بازدید نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از بزرگراه جیرفت - سه راهی بم گفت: طول کل مسیری که  از این بزرگراه در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد ۴۸ کیلومتر می باشد  که  ۳۱ کیلو متر از آن با اعتباری به مبلغ   ۷۵۰ میلیارد  ریال  تا کنون  به بهره برداری رسیده و ۱۷ کیلومتر از آن در حال ساخت است.

وی در تشریح ۱۷ کیلومتر با قیمانده از این بزرگراه اظهار داشت: ۷  کیلومتر از این پرو ژه لایه اول آسفالت آن انجام شده و پیمانکار در حال اجرای لایه دوم  است.

ساردویی در ادامه بیان کرد:  ۷ کیلومتر دیگر در مرحله اجرای ابنیه و خاکریزی در دست اقدام است و یک دستگاه تونل و ۲/۵ کیلومتر مسیر در مرحله طراحی و برآورد جهت انجام مناقصه آماده شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: برای تکمیل این برزگراه  و پرداخت بدهی پیمانکاران و تکمیل پروژه اعتباری به مبلغ  ۱۵۰۰  میلیارد ریال مورد نیاز است.

در پایان اعظمی نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده، این بزرگراه را برای مردم جنوب کرمان مهم و حیاتی دانست و خواستار تسریع در انجام عملیات اجرایی پروژه شد و آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری اعلام کرد.