شناسهٔ خبر: 82813 - سرویس استان‌ها

تشریح اقدامات و برنامه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در شهرستانهای سربیشه و نهبندان

99.4.141.jpg مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی در سفر امروز به شهرستان‌های سربیشه و نهبندان و گزارشی از اقدامات و برنامه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این دو شهرستان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید داعی دراین جلسه که با حضور دکتر نخعی نماینده محترم ، مهندس بیکی فرماندار نهبندان و معاون ایشان ، مهندس نوری زاده مدیر کل دفتر فنی استانداری ، مهندس مودی معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی ، صحراگرد رییس اداره راه و شهرسازی نهبندان و صمصامی رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی برگزار شد ضمن تشکر از همراهی و حمایت فرماندار و معاونین ایشان با اداره کل راه و شهرسازی گفت:بازدیدهای مختلفی امروز از پروژه های راهسازی در شهرستانهای سربیشه و نهبندان داشتیم و گزارشی جامع تقدیم نماینده حوزه انتخابیه شد.

داعی افزود: در مجموع حدود ۳۰۰ میلیاردتومان قراردادهای راهسازی در دو شهرستان داریم که علاوه بر ایجاد اشتغال باعث شده این دو شهرستان به کارگاه راهسازی تبدیل شود.

وی ادامه داد: در اولین سفر شهرستانی در حضور مهندس بیکی قول اخذ مجوز برگزاری مناقصه محور نهبندان سربیشه را دادیم که این موضوع محقق ومناقصه  ۳۱ کیلومتر برگزار و پیمانکار مشخص شد که بزودی کارگاه تجهیز وکار آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در محور سربیشه ماهیرود هم پیمانکار مستقر شده ودر حوزه نهبندان نیز مناقصه ۲۴ کیلومتر دیگر را برگزار کردیم که عملا با ۲ قراردادی که در حوزه شهرستان نهبندان داریم بالغ بر ۱۷۰ میلیاردتومان مبلغ ریالی پروژه هاست.

داعی افزود : امیدواریم با برگشت ظرفیت قیر بتوانیم کمک های خوبی به شهرستانها داشته باشیم. درخصوص محور بیرجند نهبندان زاهدان نیز پیگیری می کنیم باتخصیص ۶۰ میلیارد تومان بتوانیم ۴۰ کیلومتر انتهای حوزه استحفاظی استان در شهرستان نهبندان را تکمیل کنیم.

وی ادامه داد:در خصوص محور شهداد نهبندان هم با توجه به خرابی ۳۰ کیلومتر از محور بر اثر سیل پیگیر هستیم از ظرفیت سازمان راهداری استفاده کنیم با این وجود ۶ کیلومتر از مسیر را آماده کرده ایم که بزودی تحویل می شود .

داعی با اظهار امیدواری اینکه بتوانیم اهداف و برنامه های اداره کل راه و شهرسازی در شهرستانهای سربیشه و نهبندان را تاپایان سال ۹۹ به اتمام برسانیم گفت :هدف گذاری کردیم ۱۴ کیلومتر باند دوم در حوزه شهرستان سربیشه و ۱۶ کیلومتر هم در حوزه شهرستان نهبندان را تکمیل نماییم که بتوانیم وضعیت راهها را به حد مطلوبتری برسانیم.

داعی در تشریح اقدامات بخش های مسکن و بازآفرینی شهری هم بیان داشت: در طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان نهبندان حدود ۷۵۰ نفر ثبت نام کرده اند که هیچگونه مشکلی در تامین زمین نداریم .همچنین برای تامین مسکن خانواده های دارای ۲ معلول هم پیگیری کردیم که سریعتر پروانه ساختمانی صادر شود.

وی ادامه داد: در بخش بازآفرینی شهری شهرستان نهبندان رکورددار در استان است و بیشترین پروژه با مبلغ ۶ میلیارد تومان در حال اجرا است.

لازم بذکراست در ادامه جلسه دکتر نخعی نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از پیگیری ها و ابداع روشها وطرح های خلاقانه توسط استاندار خراسان جنوبی در استان از تلاشها و پیگیری های مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و همکاران ایشان که بصورت جهادی و شبانه روزی در تلاش هستند تشکر و قدردانی کرد.