شناسهٔ خبر: 82831 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان خبر داد

پرداخت ۳۷۳ میلیارد و ۵۷۸ میلیون تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان لرستانی/توزیع رایگان ۸۶۵۳۸ تن سیمان رایگان

بازسازی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده استان را اعلام کرد و گفت: ۵۳ هزار و ۳۹۳ نفر به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده استان را اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با یادآوری این مطلب که تعداد کل واحدهای خسارت دیده استان ۳۲ هزار و ۹۳۶ واحد است که ۱۳ هزار و ۳ واحد آن احداثی و ۱۹ هزار و ۹۳۳ واحد آن تعمیراتی هستند، گفت: بر اساس آخرین آمار با احتساب معیشتی‌ها ۵۳ هزار و ۳۹۳ نفر به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند که با ۹۵ درصد آنها یعنی ۵۰ هزار و ۶۰۲ نفر برای دریافت تسهیلات، عقد قرارداد شده است.

رضایی با اعلام اتمام تعمیرات تمامی واحدهای تعمیراتی استان، روند بازسازی واحدهای احداثی را بدین شرح اعلام کرد: آواربرداری از ۱۲ هزار و ۶۵۸ واحد معادل ۹۷ درصد، پی کنی از ۱۲ هزار و ۶۹۶ واحد معادل ۹۸ درصد، اجرای فوندانسیون ۱۲ هزار و ۳۲۳ واحد معادل ۹۵ درصد، اجرای اسکلت ۱۲ هزار و ۱۲۷ واحد معادل ۹۳ درصد، اجرای سقف ۱۱ هزار و ۷۷۹ واحد معادل ۹۱ درصد و دیوارچینی ۱۱ هزار و ۶۶۹ واحد معادل ۹۰ درصد است.

وی از پرداخت ۳۷۳ میلیارد و ۵۷۸ میلیون تومان کمک بلاعوض بین سیل‌زدگان استان خبر داد و میزان توزیع سیمان رایگان اهدایی را ۸۶ هزار و ۵۳۸ تن اعلام کرد.