شناسهٔ خبر: 82885 - سرویس استان‌ها

در بازديد رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان از تجهيزات هواشناسی استان صورت گرفت؛

وعده تحقق برنامه عملیاتی هواشناسی استان گیلان

بازديددنيامالي رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان از قول مساعد برای تحقق برنامه عملیاتی هواشناسی استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان، احمد نیا مالی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی وعضو کمسیون عمران مجلس به همراه محمد دادرس مدیر کل هواشناسی از اداره هواشناسی دریایی و ایستگاه  هواشناسی سینوپتیک ساحلی و بویه دریایی در بندر انزلی بازدید کرد.

مدیر کل هواشناسی استان در این بازدید امکانات و تجهیزات موجود و شیوه پیش یابی وصدور پیش بینی هوای هواشناسی دریایی را برای وي تشریح کرد. محمد دادرس همچنین  تجهیزات مورد نیاز اداره هواشناسی دریایی  و ایستگاه هواشناسی ساحلی را برای رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلام اعلام کرد و برای تجهیز امکانات اولیه تنها شناور تحقیقاتی هواشناسی کشور که در اختیار هواشناسی استان گیلان می باشد و تامین اعتبار برای اجرای برنامه های عملیاتی وتوسعه شبکه ایستگاهها در استان گیلان مطالبی را بیان کرد .

 وي همچنین در خصوص توسعه شبکه ایستگاهی ساحلی ولزوم تکمیل این شبکه برای بهره برداری بیشتر از ذخایر موجود در دریایی خزر و رونق گردشگری دریایی،ساحلی وافزایش میزان ماهیگیری وپرورش ماهی در قفس در دریا که در سالهای اخیر مورد استقبال خوبی قرار گرفته به موارد مهمی اشاره کرد.

 رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ونماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از خدمات اداره کل هواشناسی گیلان برای تحقق برنامه عملیاتی هواشناسی در استان و به ویژه بندر انزلی قول مساعد داد.