شناسهٔ خبر: 82931 - سرویس استان‌ها

در يكصد و هفدهمين جلسه شوراي مسكن استان اردبیل مطرح شد؛

زمین رایگان در اختیار سازندگان طرح اقدام ملی مسکن قرار می گیرد / تا پايان تيرماه سالجاري پرونده مسكن مهر استان اردبیل بسته خواهد شد

اردبیل کد 17 استاندار اردبیل گفت: با توجه به دستورالعمل های سال۹۹ ، اداره کل راه و شهرسازی استان زمین رایگان در اختیار سازندگان طرح اقدام ملی مسکن قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازي استان اردبيل، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل دريكصد و هفدهمين جلسه شوراي مسكن استان که با حضور معاون عمرانی استاندار ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضاء شورای مسکن در محل سالن شيخ صفي استانداري اردبیل برگزارگرديد با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای خانه دار شدن جوانان و افراد فاقد مسکن دارای شرایط ، مسکن ارزان قیمت در شهرک های جدید احداث می شود.

وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن باید بصورت جهادی انجام شود افزود: ۸۴۰۰ ثبت نام کننده در مرحله دوم پایش خواهند شد و افراد واجد شرایط بنا بر فراخوان راه و شهرسازی تکمیل پرونده خواهند کرد.

بهنام جو با بیان اینکه برای احداث ۱۰۰۰ واحد ، زمین آماده واگذاری است گفت: برای کوتاه مدت در شهرک های موجود ( نیایش، الهیه، وحدت اردبیل ) و شهرک های جدید برای احداث ۱۰۰۰ واحد زمین وجود دارد.

استاندار اردبیل با اشاره به احداث شهرک های جدید گفت: تمام دستگاه های اجرایی باید جهت تامین زیر ساخت این شهرک ها همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس شورای مسکن استان اظهار کرد: سازمان همياريهاي شهرداري در احداث طرح اقدام ملي با تعاوني هاي مسكن مشاركت و تعاوني مسكن نظام مهندسي جهت احداث مسكن براي اعضاء خود در شهر اردبيل در قالب طرح اقدام ملي اقدام نمايد.

وی تصریح کرد: از ۴۱هزار و ۳۷۸ واحد مسکن مهر تنها ۲۹۶واحد که مربوط به اداره کل تعاون است بقیه آماده واگذاری و تا پایان تیرماه به بهره برداری می رسد.

بهنام جو تاکید کرد: اداره کل تعاون باید ۲۹۶ واحد را که در شهرستان های استان پراکنده هستند طبق برنامه ریزی تعیین تکلیف کند.

تا پايان تيرماه سالجاري پرونده مسكن مهر استان اردبیل بسته خواهد شد

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه گفت: عمليات اجرايي كليه مساكن مهر استان تا پايان تيرماه سالجاري تكميل و پرونده مسكن مهر در استان بسته خواهد شد.

وی گفت : شركتهاي آب و فاضلاب و برق نسبت به نصب باقيمانده كنتور وانشعابات فاز دوم مسكن مهر پارس آباد اقدام نموده و شهرداري اردبيل در اسرع وقت نسبت به تكميل آسفالت باقيمانده معابر شهركهاي مهر انديشه ، وحدت و نيايش اقدام نمايد.

دبیر شورای مسکن استان با اشاره به ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در استان اردبیل افزود: تعداد ثبت نام كنندگان مرحله اول ۵۳۰ نفر ، مرحله دوم ۸۴۰۰ نفر و تعداد كل ثبت نام كنندگان ۸۹۳۰ نفر در طرح اقدام ملي مسكن استان اردبیل (شهرهاي بالاي ۱۰۰ هزار نفر جمعيت ) که متولی آن راه و شهرسازی استان هست انجام شده و مسئولیت اجرای این طرح در شهرهای کوچک را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برعهده دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از ۵۳۰ نفر مورد قبول در مرحله اول ۱۲۰ نفر مدارک مورد نیاز را تحویل و تکمیل پرونده کرده و پیش بینی می شود۲۵۰ نفر دیگر نیز از این مرحله حایز شرایط باشند.

وی اضافه کرد : کلیه سیاست های وزارت راه و شهرسازی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای خانه دار نمودن اقشار با درآمد متوسط در قالب طرح اقدام ملی مسکن از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان در حال پیگیری و اجرا می باشد.

حیدری با اشاره به اینکه طبق آمار ۶۶ هزار و ۲۷۳ خانوار در سال ۹۵ مستاجر وجود داشت گفت: پیش بینی می شود تا افق ۱۴۰۵ با رشد جمعیت ۲درصدی نزدیک ۸۰ هزار واحد مسکن ساخت و ساز شود .

وی گفت: طرح اقدام ملی مسکن استان اردبیل در سال ۹۸ با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شد و هم اکنون در ۴ نقطه شهر اردبیل عملیات اجرایی این پروژه در مرحله فونداسیون قرار دارد .