شناسهٔ خبر: 82976 - سرویس هوایی

برنامه ریزی برای توسعه فرودگاه رامسر از ۱۸ سال پیش/ افزایش پروازهای تفریحی با ارتقای فرودگاه

فرودگاه سردار جنگل رشت فرماندار رامسر در سمینار تخصصی هوانوردی عمومی تاکید کرد که از ۱۸ سال پیش که تعداد پروازهای فرودگاه رامسر بسیار اندک بود برای توسعه فرودگاه برنامه ریزی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های مازندران، محمد آزاد، فرماندار رامسر در نخستین سمینار تخصصی هوانوردی عمومی شمال کشور با بیان این مطلب عنوان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در شهرستان رامسر خدمتی ماندگار و شاخص انجام شده است.

آزاد افزود: نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار باعث شد این فرودگاه به سرانجام برسد.

فرماندار رامسر با بیان اینکه اگر شرایط خاص کرونا نبود وضعیت بسیار بهتری در توسعه پرواز‌ها داشتیم، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط ویژه شهرستان رامسر باید فعالیت‌هایمان را به سطح بین الملل نیز برسانیم.

وی افزود: علاوه بر پرواز‌های فرودگاه، پرواز‌های تفریحی و آموزشی نیز فعالیت اثربخشی در رامسر دارد که گسترش این بخش باید مورد توجه قرار گیرد.

ارشاد حاتمی، رییس فرودگاه رامسر نیز در این  سمینار مهمترین اقدامات اخیر انجام شده در فرودگاه را پیگیری پروژه سنگین اتمام باند دوم، آماده‌سازی طرح‌های اضطراری، طرح جامع و مرز هوایی و اجرای پروژه هوانوردی عمومی عنوان کرد.

رییس فرودگاه رامسر با تاکید بر اینکه یکی از اهداف ما ارتقای سطح خدمات هوانوردی عمومی در فرودگاه رامسر است، گفت: سال گذشته ۲هزار و ۵۷۰ پرواز تفریحی و آموزشی در فرودگاه رامسر انجام شد که رکوردی در کشور محسوب می‌شود.

استفاده بهینه از فرودگاه‌ها با توسعه هوانوردی عمومی

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران تاکید دارد که توسعه هوانوردی عمومی یکی از راهبردهای استفاده بهینه از ظرفیت فرودگاه‌های کشور است.

سعداله وطن خواه، در حاشیه برگزاری سمینارهوانوردی عمومی در رامسر عنوان کرد: با توجه به رویکرد دولت مبنی بر توسعه صنعت گردشگری و از طرفی نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی به مقوله هوانوردی عمومی و تاکید مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بر این موضوع، کمیته هوانوردی عمومی شرکت به طور جدی توسعه هوانوردی عمومی را پیگیری و ساز و کار اجرایی آن را تدوین کرده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ظرفیت بسیار خوبی در فرودگاه های کشور ایجاد شده و سرمایه گذاری کلانی در زمینه توسعه و تجهیز فرودگاه ها انجام شده، توسعه هوانوردی عمومی را یکی از راهبردهای استفاده بهینه از این ظرفیت و همچنین تسهیل امور مسافرت و حمل ونقل هوایی گردشگران و بومگردان دانست و افزود: صنعت هوانوردی عمومی می تواند در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، بهداشت و درمان و آموزش عالی و دانشگاهی، کشاورزی و جنگل بانی، دیده بانی و پایش محیطی و تاسیسات اساسی کشور نقش موثری ایفا کند.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران توسعه هوانوردی عمومی را نقطه عطفی تسهیل مسافرت درایام پیک ترافیک جاده ها دانست.