شناسهٔ خبر: 82996 - سرویس استان‌ها

استاندار همدان تاکید کرد:

اراضی مربوط به دولت در اختیار طرح اقدام ملی مسکن قرار گیرد

دومین جلسه شورای مسکن استاندار همدان با اشاره به اینکه این استان در طرح اقدام ملی مسکن بسیار خوب عمل کرده، گفت: با توجه به زیر ساخت هایی که فراهم نمودیم انتظار میرود رتبه اول را در کشور در موضوع طرح اقدام ملی مسکن به دست بیاوریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " سید سعید شاهرخی" در دومین جلسه تامین مسکن استان در سالجاری با اشاره به اهمیت طرح اقدام ملی مسکن برای دولت تصریح کرد: باید سرمایه های منجمد را تبدیل به سرمایه های مولد نموده و تمامی اراضی مربوط به دولت در استان همدان را در اختیار پیشبرد و انجام این طرح قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به استان های دیگر کمتر مشکل تامین زمین داریم ، گفت: کمیته ای برای شناسایی زمین دولتی متشکل از ادارات استانداری، راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شود و دستگاههای اجرایی زمین های خود را برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار دهند.

شاهرخی یادآورشد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید به مکانیابی درست توجه لازم شود تا مشکلات خدمات زیربنایی در طرح مسکن مهر به وجود نیامده و متقاضیان با کمترین هزینه در این مساکن ساکن شوند.