شناسهٔ خبر: 83051 - سرویس استان‌ها

اجرای فا ز سوم از طرح راه بخشنده درآزادراه قم – تهران

خبر سرپرست راهداری آزادراه وجاده قدیم قم – تهران گفت: درسومین فاز از اجرای طرح راه بخشنده در آ زادراه قم – تهران ، ۱۲۰۰ شاخه گاردریل وپایه حذف و ضمن شانه سازی ۵/۲ کیلومتر از مسیر، نسبت به بارریزی باحجم افزون بر ۲۶ هزار و ۷۰۰ تن اقدام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، به منظور افزایش ضریب ایمنی و تسهیل تردد درسومین محور ترافیکی کشور ، فاز سوم از طرح راه بخشنده درآزادراه قم – تهران عملیاتی شد .

سرپرست راهداری ازادراه و جاده قدیم قم – تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: تاکنون دردو فاز طرح راه بخشنده به منظور کاهش حداکثری حوادث ناشی از خطای انسانی که منجر به انحراف خودرو از لاین حرکتی میگردد ، درآزادراه قم – تهران اجرا شده است .

سیدمهدی موسوی ادامه داد : درسومین فاز از اجرای این طرح که دردوقطعه اجرا میگردد ، ۱۲۰۰ شاخه گاردریل و پایه از شانه راه جمع آوری و نسبت به اجرای شانه سازی  با عرض ۵/۴ متراقدام می گردد .
وی طول اجرایی این طرح را دردوقطعه یاد شده  افزون بر ۵/۲ کیلومتر دانست و خاطر نشان ساخت : با عنایت به وقوع غالب تصادفات در۳۰ کیلومتر مانده به شهرها ، اجرای این طرح درآزادراه قم – تهران ( قطعه نخست ) درحد فاصل کیلومتر ۸ لغایت کیلومتر۵/۶ لاین غربی ، و به طول ۵/۱ کیلومتر عملیاتی شده است .

موسوی طول قطعه دوم از فاز سوم  این طرح در آزادراه قم – تهران را افزون بر یک کیلومتر و حدفاصل کیلومتر ۱۵ لغایت ۱۴ لاین غربی دانست و عنوان کرد : با توجه به حذف ۱۲۰۰ شاخه گاردریل و پایه درسومین فاز از اجرای طرح راه بخشنده در آزادراه قم – تهران ، عملیات شانه سازی  و همچنین آرامسازی دردستور کار قرار گرفته است .

وی حجم بارریزی لحاظ شده جهت این اجرای این پروژه را افزون بر ۲۶ هزارو ۷۰۰ تن برآورد کرد و یاد آور گردید : جهت اجرای این طرح ۲۰ نفر عوامل فنی ضمن بهره مندی از ۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری به صورت تمام وقت به فعالیت مشغول هستند.

سرپرست راهداری آزادراه و جاده قدیم قم – تهران ، صفر تا صد اجرای طرح راه بخشنده را در ازادراه قم تهران به صورت امانی دانست و تاکید کرد : بحمدا... قابلیتهای فنی عوامل انسانی و ماشن آلات بروزناوگان توانمند راهداری استان امکان بررسی ، طراحی و اجرای پروژه های مهم عمران جاده ای را فراهم آورده است .

موسوی طرح راه بخشنده را پروژه ای درامتداددیگر طرحهای شناسایی ، آشکارسازی و رفع نقاط حادثه ساز دانست و عنوان کرد : با توجه به تمهیدات به عمل آمده و توان مضاعفی که معطوف اجرای طرح راه بخشنده درفاز سوم گردیده انشا... تا پایان مرداد ماه سالجاری شاهد تکمیل این طرح مهم جاده ای با شیم . وی درخاتمه افزود : درراستای اجرای این طرح ، اصلاح شیب شیروانی و تسطیح حریم درقالب عملیات آرامسازی دردستورکار قرار گرفته است .