شناسهٔ خبر: 83060 - سرویس مسکن و شهرسازی

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد

۲۰ هزار خانواده ایثارگر تا یکسال آینده خانه دار می شوند /تمام تعهدات مربوط به جامعه ایثارگران تا پایان سال تسویه می شود

امضای تفاهم نامه تامین مسکن ایثارگران رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دولت مصوب کرد تا پایان دولت دوازدهم تمام معوقات و تعهدات باید تسویه شود از جمله ماده ۳۸ قانون جامع خدمات ایثارگران که بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن ایثارگران بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از مشکلات جامعه ایثارگری بحث تأمین مسکن برای آنها است که در این تفاهمنامه تا سقف ۲۰ هزار واحد در استان‌هایی که لیست خانوارهای مشمول آن تهیه شده و در اولویت قرار دارد تا پایان دولت دوازدهم احداث‌ها واگذار می‌شود.

او افزود: این تعداد واحد مسکونی معادل ساخت و واگذاری همین تعداد مسکن در ۱۰ سال گذشته است.

اوحدی در حاشیه مراسم و در جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد: امضای تفاهمنامه تامین زمین برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن جامعه ایثارگری اتفاق بسیار خوبی که امروز شاهد آن هستیم. تلاش داریم تا با احصا قانون جامع خدمات ایثارگران و قوانین و آیین نامه‌های آن حقوق جامعه ایثارگری را که حق طبیعی آنهاست به آنها ارایه کنیم.

او ادامه داد: برای این منظور در استان‌ها لیستی داریم و اولویت‌ها مشخص شده است. دولت به دستور رییس جمهور مصوبه بسیار خوبی ارایه کرد که بر اساس آن بیش از ۵۰ هزار فقره وام با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته به عنوان پشتیبانی ساخت واحدهای مسکونی که زمین های آن قرار است از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شود در نظر گرفته شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: همچنین با تاکید ریاست جمهور و نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری که همواره تاکید دارند باید مطالبات جامعه کارگری پرداخت شود دولت مصوب کرد تا پایان دولت دوازدهم تمام معوقات و تعهدات باید تسویه شود از جمله ماده ۳۸ قانون جامع خدمات ایثارگران که بسیار مهم است.

اوحدی با اشاره به این که ماده ۳۸ قانون جامع خدمات ایثارگران این یک قانون سه جانبه بین سازمان مدیریت، ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد شهید است، تصریح کرد: کارگروه‌های مختلفی تشکیل شده و اعتبار آن نیز تخصیص داده شده و این نوید را به جامعه ایثارگری می دهم به محض این که ستاد نیروهای مسلح احکام این افراد را صادر کند، بنیاد شهید آمادگی پرداخت تسهیلات یاد شده را دارد.