شناسهٔ خبر: 83092 - سرویس استان‌ها

استاندار اردبیل خبرداد :

شروع عملیات اجرایی تونل دوم گردنه حیران تا ۱۰ روز آینده

اردبیل کد 21 استاندار اردبیل گفت: عملیات حفاری و احداث تونل دوم گردنه حیران با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه تا ۱۰ روز آینده آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از تجهیز کارگاه احداث تونل دوم گردنه حیران گفت: عملیات حفاری و احداث تونل دوم گردنه حیران با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه تا ۱۰ روز آینده آغاز می شود.

وی با بیان اینکه مطالعه مسیر به صورت استانی سال ۹۷ شروع شده بود، افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبار اولیه احداث این تونل را توانستیم اخذ کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت : با توجه به تجهیز کارگاه از سوی پیمانکار پروژه طی ۱۰ روز آینده عملیات اجرایی بطور کامل شروع خواهد شد.

حیدری در این بازدید با اشاره به روند اجرای پروژه بیان کرد : طول کل پروژه ۲ کیلومتر و ۳۰۰ متر شامل ۶۵۰ متر تونل و تکمیل ادامه بزرگراه تا تونل از سمت اردبیل و اتصال به جاده موجود از سمت آستارا خواهد بود.

وی افزود : مبلغ قرارداد ۳۸۰ میلیارد ریال و مدت پیمان ۳۰ ماه می باشد که با توجه به توافقات بعمل آمده با پیمانکار و تامین اعتبار لازم از طریق استانداری و راه و شهرسازی استان مقرر گردید پروژه طی ۱۲ ماه آینده تکمیل و جهت بهره برداری در اختیار عموم مردم و هموطنان عزیز قرار گیرد.