شناسهٔ خبر: 83095 - سرویس مسکن و شهرسازی

نماینده مردم قزوین در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

حمایت مجلس از دولت برای اجرای مسکن ملی/ساماندهی بازار اجاره و کنترل قیمت مسکن مطالبه مجلس از دولت است/ترویج ساخت مسکن با الگوی معماری ایرانی- اسلامی

سفر یک‌روزه وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه به استان قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مجلس، پشتیبان و حامی دولت در اجرای طرح ملی مسکن است، گفت: ساماندهی بازار اجاره و کنترل قیمت مسکن، مطالبه مجلس از دولت است و از سوی مجلس، پیگیری می‌شود.

فاطمه محمدبیگی نماینده منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص حمایت مجلس از دولت در خصوص طرح‌های مرتبط با مسکن، گفت: نظارت و ساماندهی بازار اجاره‌بها، همچنین کنترل قیمت مسکن، مطالبه نمایندگان مجلس از دولت است و این مهم از سوی مجلس، حتما پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم قزوین، البرز و ‌آبیک در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساماندهی بازار اجاره برعهده دولت است و ضرورت دارد تا انجام شود، افزود: اجرای مالیات بر خانه‌های خالی از دیگر پیگیری‌های این دوره از مجلس شورای اسلامی است. ما در مجلس اصرار داریم تا طرح اجرای مالیات بر خانه‌های خالی عملیاتی و اجرایی شود، به این دلیل که به سرمایه‌گذاری مسکن به سمت افراد نیازمند، جهت می‌دهد.

محمدبیگی ضمن اعلام حمایت مجلس از طرح‌های حمایتی دولت برای تامین مسکن برای افراد محروم و نیازمند، توضیح داد: تکمیل مسکن مهر، مسکن ملی، مسکن جوانان، مسکن‌های تخصصی که در آن دولت یارانه می‌گذارد و با مشارکت مردم و دولت، واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت احداث می‌شود، مورد حمایت مجلس است.

نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  همچنین بر لزوم ساماندهی بازار اجاره و کنترل مسکن تاکید کرد.

حمایت مجلس از تعاونی‌های خوشنام مسکن برای رونق تولید

وی تصریح کرد: مجلس به دنبال تصویب طرح هایی است که بتوان قیمت ها را کنترل کرد و از میزانی که هم اکنون دارد کاهش داد. هم‌اکنون، قیمت مشاغل منتهی به ساخت مسکن و مصالح ساختمانی، فولاد و تجهیزات ساختمانی بالا رفته و به دنبال آن، قیمت ساخت واحدهای مسکونی افزایش بیش از اندازه یافته است. با توجه به اینکه در حال حاضر،  افراد به تنهایی توانایی تملک و صاحب خانه شدن را ندارند باید طرح های تعاونی مسکن به اهل اش سپرده و پیگیری شود.

محمدبیگی افزود: ما در مجلس شورای اسلامی، انتظار داریم تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای کوچک و روستاها فعال‌تر شود و مسکن روستایی توسعه پیدا کند تا از حاشیه نشینی و بزرگ شدن بی‌رویه شهرها جلوگیری شود. به نظر می‌رسد، مهاجرت معکوس به روستاها هم برای حفظ فرهنگ و سبک زندگی ایرانی- اسلامی می تواند مفید باشد و هم سمت و سوی آن جهش تولید مسکن است.

آسیب‌های اجتماعی با ایجاد نواحی منفصل شهری افزایش یافت

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: هم‌اکنون گسترش جمعیت ساکن در حاشیه شهرها یا ایجاد نواحی منفصل شهری موجب افزایش آسیب های اجتماعی شده است. به نظر می‌رسد خلاء های زیادی در حوزه مسکن وجود دارد که باید ساماندهی شود.

محمدبیگی با تاکید بر حمایت مجلس از اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافتهای فرسوده، توضیح داد: مجلس از بازآفرینی بافتهای فرسوده حمایت می کند. چراکه افراد آن محله می‌توانند در محل خود و در واحدهایی که با کیفیت بازآفرینی شده، مجددا سکونت یابند.

وی تصریح کرد: در مجلس به دنبال آن هستیم تا الگوی ایرانی- اسلامی در ترویج ساخت مسکن و معماری داخلی و ظاهری منازل نیز اتفاق بیفتد. وضعیت فعلی مسکن اصلا قابل قبول نیست و ما در مجلس جدی و مصمم هستیم.