شناسهٔ خبر: 83123 - سرویس استان‌ها

۴۲ کیلومتر راه روستایی در شهرستان ارومیه آسفالت می شود

cac680c2e7774df7a02b8ead8d63f29d.jpg ​۴۲ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار در شهرستان ارومیه آسفالت می شود

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ارومیه با اشاره به افزایش دسترسی مناطق کم برخوردار و محروم به راههای روستایی و آسفالته اظهار داشت: هم اکنون راهداران با اجرای ۸ پروژه در بخش صومای برادوست،شش پروژه در بخش انزل،۲ پروژه در بخش مرکزی و ۲ پروژه دیگر در بخش سیلوانا در حال اجرای طرح ملی ابرار هستند.

وی سهم شهرستان ارومیه از طرح ملی ابرار را ۶۴ کیلومتر عنوان و اظهار امیدواری کرد: هم اکنون عملیات اجرایی ۴۲ کیلومتر در ۱۸ روستا در احال اجرا بوده و امیدواریم با تلاش راهداران تا هفته دولت شاهد بهره مندی روستائیان این مناطق از راه مناسب آسفالته باشیم.

جعفر محمدزاده با بیان اینکه هم اکنون راه روستایی درب رود تپه ماکو از بخش مرکزی آسفالت شده و به اتمام رسیده است، توضیح داد:راه روستایی کچله و کایی از بخش سیلوانا و نیز راه روستایی انگمان از بخش مرکزی آماده آسفالت هستند.

این مقام مسئول تعریض ،خاکبرداری،کانال زنی،تسطیح رگلاژ،بسترسازی،اجرای پل ها و ابنیه فنی را از جمله اقدامات انجام شده در قالب طرح ابرار در روستاهای زیرپوشش این طرح دانست و گفت: پس از اجرای زیرسازی و شن ریزی به صورت امانی و با امکانات داخلی اداره و تلاش پرسنل پروژه جهت آسفالت به پیمانکار تحویل داده می شود.

وی گفت: شهرستان ارومیه با دارا بودن ۶۱۱ روستا به طول یک هزار و ۷۶ کیلومتر  در مجموع از ۶۸۹ کیلومتر راه روستایی آسفالته برخوردار است.