شناسهٔ خبر: 83146 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

تمرکز بر منابع ملی، راهکار رفع عقب ماندگی اردبیل/ راه و مسکن تقویت می‌شود

اردبیل 19 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اعتبارات قابل توجه مورد نیاز برای بهبود راه‌ها در استان، ما قادر به تامین نیاز از محل اعتبارات استانی نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محبوب حیدری مدیركل راه و شهرسازي استان اردبيل با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حوزه راهسازی تا قبل از سال ۹۵، کل اعتبارات راه‌های شریانی ۱۵ میلیارد تومان بود و این رقم به هیچ عنوان قابل توجه نیست.

وی گفت: امروز این اعتبارات به بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده و به جرات می‌توان گفت اکثر راه‌های شریانی استان دارای ردیف ملی است. ما راهکاری جز جذب اعتبارات ملی نداشتیم و به همین دلیل روی این حوزه به صورت ویژه کار کردیم تا بتوانیم اعتبارات مناسبی جذب کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به وضعیت اعتبارات تخصیصی سال ۹۸، اضافه کرد: تخصیص از منابع ملی بالغ بر ۱۵۷ میلیارد تومان و از محل منابع استانی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان است.

حیدری تاکید کرد: این ارقام نشان می‌دهد مجموع تخصیص ما فقط در سال گذشته ۱۷۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده و در واقع ۱۰ درصد اعتبارات استانی و ۹۰ درصد ملی است.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اردبیل نیز بیش از هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی شد. ۷۰۰ میلیارد تومان در خود سفر و ۳۰۰ میلیارد تومان بعد از سفر کلنگ زنی داشتیم که بخشی پروژه‌های راه سازی و بخشی مسکن اقدام ملی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: اولویت این مجموعه پروژه‌های راهسازی مورد نیاز مردم برای ارتقا ایمنی جاده‌ها، تسهیل در سفر، کاهش مسافت‌ها و همچنین بهبود ترانزیت و حمل و نقل کالا و مسافر است.

پروژه مسکن مهر اردبیل تیر ماه خاتمه می‌یابد

حیدری در خصوص آخرین اقدامات تقویت و ساخت مسکن به ویژه برای اقشار کم برخوردار نیز اظهار کرد: در مسکن مهر عملکرد مطلوبی داریم و پایان تیرماه امسال پرونده مسکن مهر استان بسته خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه تنها در دو شهر اردبیل و پارس آباد پروژه‌های نیمه تمام داریم، گفت: این اختتام ویژه پروژه‌های راه و شهرسازی است و شامل پروژه‌های مشکل داری که متولی آن نیستیم نمی‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین به طرح مسکن اقدام ملی نیز اشاره و تاکید کرد: تکلیف استان ساخت ۹ هزار واحد است که امید می‌رود تا پایان سال عملیات اجرایی تمامی آن آغاز شود.

حیدری با اشاره به اجرای ۱۲ میلیارد تومان پروژه در بخش بازآفرینی شهری اظهار کرد: در تمامی پروژه‌ها رعایت کیفیت اولویت ما است تا بتوانیم رفاه عموم شهروندان را ارتقا دهیم.

وی با تاکید به اینکه اطلاع رسانی از پروژه‌های در دست اجرا می‌تواند در بین مردم موجی از امیدواری را خلق کند، تصریح کرد: خوشبختانه حوزه راه و مسکن اردبیل با تحول مواجه است و مردم اثرات آن را طی چند سال آینده به وضوح مشاهده خواهند کرد.