شناسهٔ خبر: 83149 - سرویس هواشناسی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

وزش باد و رگبار باران در استان‌های شرقی کشور و البرز مرکزی/ وزش شدید باد همراه با گردوخاک در منطقه زابل

آب و هوا براساس تحلیل آخرین نقش‌های هواشناسی طی چند روز آینده برخی از نقاط کشور رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید را تجربه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها در پنج روز آینده در برخی ساعات در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل شمالی، ‌برخی نقاط شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

برهمین اساس طی سه روز آینده این وضعیت در بخش‌هایی از استان کردستان، همدان و مرکزی نیز مورد انتظار است. روز چهارشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات استان‌های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و شمال فارس رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد مشاهده شود.

گفتنی است احتمال این که از روز چهارشنبه تا آخر هفته نوار شرقی کشور، به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گردوخاک رخ دهد، وجود دارد.

اهواز امروز دوشنبه ۲۳ تیرماه با تجربه دمای ۴۷ درجه گرم‌ترین مرکز استان و در مقابل اردبیل با تجربه دمای ۲۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان بود.

شرایط دمای ۵ روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.