شناسهٔ خبر: 83179 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

اخذ مالیات از خانه‌های خالی زمینه‌ساز عرضه و فروش واحدهای خالی در کشور می‌شود/ بازار پرالتهاب اجاره مسکن کنترل شده است

محمد اسلامی  وزیر راه وشهر سازی وزیر راه و شهرسازی گفت: اخذ مالیات از خانه‌های خالی زمینه‌ساز عرضه و یا فروش واحدهای مسکونی در کشور خواهد شد و با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره کنترل بازار اجاره، این مصوبه توانسته بازار پرالتهاب اجاره مسکن را کنترل کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی که در مجلس به تصویب رسیده است، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی اخذ مالیات از خانه‌های خالی را به مجلس پیشنهاد داد که این مساله زمینه‌ساز عرضه و یا فروش واحدهای مسکونی خالی در کشور خواهد شد.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی در خصوص اخذ مالیات از خانه‌های خالی سامانه را بارگذاری کرده تا با شناسایی این واحدها برای مالکان برگه مالیاتی ارسال کند. این مالیات برای ایجاد بازدارندگی است تا مالکان این واحدها هرچه سریع‌تر این واحدهای خالی را به بازار عرضه کنند.

اسلامی در ادامه درخصوص تصویب مصوبه ستاد ملی مقابه با کرونا بابت کنترل بازار اجاره، تصریح کرد: این مصوبه بازار پرالتهاب اجاره مسکن را کنترل کرده است. در همین زمینه و براساس گزارش‌های روزانه، تاکنون آژانس‌های املاک در همه مناطق از این مصوبه تبعیت کرده اند و طبق رصدهای انجام گرفته معاملاتی که در آژانس‌ها ثبت شده، نشان دهنده کنترل و ایجاد ثبات در این بازار است.