شناسهٔ خبر: 83180 - سرویس مسکن و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

تکمیل مدل‌های تامین مالی مسکن و پروژه‌های عمرانی در تعامل با مجلس/ همصدایی دولت و مجلس برای تولید مسکن و رفع مشکلات موجود/ نوسازی بافت‌های حاشیه‌‌ای و فرسوده سرعت می‌گیرد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تکمیل مدل های مالی مسکن و پروژه های عمرانی وزارت راه و شهرسازی در تعامل با مجلس تکمیل می شود بر همصدایی و حمایت سایر قوا با دولت برای تولید مسکن و رفع مشکلات موجود دراین بخش تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی جمع‌بندی نشست نمایندگان وزارت راه و شهرسازی را با نمایندگان مجلس، اعلام کرد و گفت: در بحث مسکن، با تمهیداتی که در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ها انجام شده است شاهد تحرک‌بخشی به امر تولید مسکن در سالجاری در این بافت‌ها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مشکل زمین در این مقطع زمانی برای تولید مسکن و بازسازی بافت های فرسوده حل شده است، افزود: با حل مشکل زمین در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها، این امیدواری وجود دارد تا نوسازی بافت‌های حاشیه‌ای با سرعت انجام شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد: طرح ملی مسکن با مدل های گوناگونی تامین مالی خواهد شد که هم‌اکنون نیز در حال اجراست. درعین حال، این مدل‌ها با طرحی که در مجلس پیشنهاد شده است می‌تواند نیاز جامعه به مسکن را تامین کند و التهابات حباب گونه بخش مسکن را که در حال حاضر شاهد آن هستیم، از بین ببرد.

اسلامی بر حمایت همگانی و همصدایی در تولید مسکن و رفع مشکلات این بخش بین دولت و مجلس و سایر قوا تاکید کرد و افزود: طرح اقدام ملی مسکن راه حل مثبت و موثری است که  از طریق آن مردم می‌توانند ثمره تلاش دولت را مشاهده کرده و با ثبت‌نام‌هایی که انجام شده است از مزایای اجرای این طرح، بهره‌مند شوند.

وی بخش دیگری از موضوعات مورد بحث با نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی را تکمیل پروژه‌های عمرانی و به ویژه راه‌های روستایی عنوان کرد و گفت: موضوع دیگری که در مجلس مورد بحث واقع شد این بود که بتوانیم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ با رایزنی که از هم اکنون با مجلس داریم برای پروژه‌های زیربنایی و به ویژه راه های روستایی، فکر جدی و اساسی داشته باشیم.

اسلامی ادامه داد: عقب‌ماندگی‌هایی در بخش راه‌های روستایی وجود دارد و با توجه به تقاضای فراوان و علاقمندی بیشتر مردم به زندگی در روستاها نسبت به گذشته، امید است بتوانیم با فرصتی که به دست می‌آید و با منابع مالی متفاوت در تعامل با مجلس، هم برای راه‌های روستایی، هم برای نقاط حادثه‌خیز و استفاده از فرصت سرمایه‌گذاری راه‌های روستایی را تکمیل کنیم.

وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در خصوص تکمیل راه های روستایی با مجلس هماهنگ است و درصدد است تا منبع جدیدی را برای آن پیدا کند.