شناسهٔ خبر: 83249 - سرویس استان‌ها

سرعت بخشی در روند محرومیت زدایی از روستاهای شهرستان ارومیه در قالب اجرای طرح ملی ابرار

5b7873b23a5a4ccb9fdac444710e75e9.jpg ​در سفر دو روزه معاون راههای فرعی و روستایی و  مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به همراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل به آذربایجان غربی روند اجرای طرح ملی ابرار  در روستاهای شهرستان ارومیه مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شعبانعلی خاوری، معاون راههای فرعی و روستایی و خانقایی مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به همراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از عملیات طرحهای ابرار روستاهای قرنسا در بخش صومای برادوست و کچله در بخش سیلوانای شهرستان ارومیه بازدید کردند.

دومین روز از سفر معاون راههای فرعی و روستایی و مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به آذربایجان غربی با بازدید از عملیات روکش آسفالت محور بیزینده-ایواوغلی در شهرستان خوی بطول ۷/۲ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال، و طرح ابرار روستاهای خانقاه بطول ۹ کیلومتر و گنبد بطول ۵/۲ کیلومتر با اعتبار به ترتیب ۳۷ و ۳۸ میلیارد ریال همراه بود. 

  معاون راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم در این بازدید ها ضمن تقدیر از کارهای انجام گرفته در قالب طرح ملی ابرار در آذربایجان غربی و با تاکید بر سرعت بخشی کارهای باقی مانده در زمان مقرر افزود : طرح جهادی ابرار جهت بهره مندی بیشتر خانوار روستایی کشور از راه آسفالته روستایی و در نتیجه رشد و پیشرفت و درسترسی بهتر روستاها در حال انجام است.

 شعبانعلی خاوری با بیان اینکه طرح ملی ابرار در راستای محرومیت زدایی از روستاها در جهت برخورداری از راه دسترسی مناسب اجرا می شود، یادآور شد: این طرح در سال ۹۸ به طول ۲۰۰۰ کیلومتر و امسال در ادامه سیاست گذاری مقام عالی وزارت در سال مزین‌بنام‌جهش تولید، به طول ۳۵۰۰ کیلومتر در دستور کار ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ها قرار دارد که آذربایجان غربی کارنامه قابل قبولی در این ارتباط دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی هم در این بازدید گفت : طرح  روستای قرنسا به طول ۲ کیلومتر و  ۸۰۰ متر با اعتباری نزدیک به ۱/۵ میلیارد تومان بصورت امانی و پیمانی اجرا می شود و نیز روستای کچله هم با طول نزدیک بر ۵ کیلومتر و اعتبار امانی ۸۰۰ میلیون و اعتبار پیمانی بالغ بر ۲ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

 شکری گفت: در شهرستان ارومیه ۶۲ کیلومتر آسفالت راه روستایی در قالب طرح ابرار انجام خواهد گرفت که تا کنون نزدیک به ۸ کیلومتر آسفالت در روستاهای کانی و درب رود به اتمام رسیده و در روستای قرنسا در آستانه اتمام بهره برداری است.

به گفته وی طرح ملی ابرار در آذربایجان غربی پیشرفت بالایی دارند و امسال بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر از محورهای روستایی آسفالت خواهد شد.

در ادامه این بازدید جلسه بررسی وضعیت اعتباری طرح های ابرار استان آذربایجان غربی در جهت تامین نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری اجرای آن تشکیل و در خصوص رفع مشکلات موجود گفتگو و تصمیم  گیری شد.