شناسهٔ خبر: 83281 - سرویس استان‌ها

با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه:

۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تونل زره در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

DM2A8799.JPG معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از تونل زره از اختصاص مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد باقر نوبخت ضمن بازدید از تونل، روند اجرای آن را بررسی و ضمن اخذ تعهد تکمیل تونل و مسیرهای دسترسی تا دهه فجر سال جاری، با اختصاص مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال به این پروژه موافقت کرد. احداث تونل زره به طول ۱۴۸۰ متر در مسیرشلمزار به ناغان از سال ۱۳۸۴ آغاز و  با پیشرفت حفاری ۷۵ درصدی و ۱۹ درصدی مسیر همراه است و با ساخت آن، این مسیر ۲۵ کیلومتر کوتاه تر خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین در آیین کلنگ زنی کنارگذر شمالی بروجن، ضمن تأکید بر احداث این پروژه تا دهه فجر امسال، مبلغ  ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص داد. کنارگذر شمالی بروجن به طول هشت کیلومتر بصورت  چهارخطه احداث و حجم قابل توجهی از ترافیک عبوری داخل این شهر را کاهش خواهد داد.

کلنگ زنی مسیر دسترسی اصلی بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی ولیعصرعج بروجن در حاشیه افتتاح رسمی ساختمان این بیمارستان، از دیگر برنامه های معاون رئیس جمهور در سفر به چهارمحال و بختیاری بود. وی در این آیین به شرط تعهد پایان احداث این مسیر تا پایان سال جاری، مبلغ  ۱۵۰میلیون ریال به آن اختصاص داد. مسیر دسترسی بیمارستان جدید بروجن شامل سطح پل سازی به زیربنای ۷۰۰ متر مربع، دیوارسازی به طول ۱۵۰متر و ۱۴ هزار متر مکعب عملیات خاکی می باشد.

نوبخت همچنین در سفر به این استان از پروژه باند دوم سه راهی گندمان ـ بلداجی در شهرستان بروجن بازدید کرد.