شناسهٔ خبر: 83352 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام كرد:

پروژه مركز كنترل برق و دیسپاچینك بندرشهید رجایی دهه فجر امسال به بهربرداری می‌رسد/ رعایت الزامات زیست محیطی و پدافندی درفرایند اجرای این مركز

دیسپاچینک مدیر كل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پروژه مركز برق سیستم دیسپاچینك بندر شهید رجایی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیكی براساس برنامه زمانبندی دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا محمدی کرجی‌ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پروژه مرکز برق سیستم دیسپاچینک بندر شهید رجایی  اظهار داشت:‌ یكی از پروژه هایی كه به منظور نوسازی بخشهای فرسوده برق در خرداد ماه سال گذشته آغاز شد، مركز كنترل و دیسپاچینك بندر شهید رجایی بوده كه این پروژه بدست متخصصان داخلی و بر اساس برنامه زمانبندی درحال انجام است .

محمدی كرجی در تشریح اجرای این پروژه اظهارداشت: با توجه به اجرای طرح‌های جدید توسعه‌ای و بهره‌گیری بندر از دستگاه‌های روزآمد با هدف ارتقاء سطح فعالیت و تسهیل و تسریع در نرم‌های تخلیه و بارگیری، تقویت و نوسازی بخش فرسوده و مركز كنترل برق و دیسپاچینك به منظور بهره برداری بهینه و ایمن از شبكه برق مجتمع بندری شهیدرجایی به عنوان یك ضرورت در دستور كار قرار گرفت.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی این پروژ با رعایت تمام مسائل زیست محیطی و پدافندی كه در طرح دیده شده بود هم راستا با سند طرح جامع بندر سال گذشته آغاز شد .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینكه پروژه مذكور در پنج بخش درحال اجراست، تصریح كرد: نوسازی ۱۳۸ دستگاه تابلو ۲۰كیلو ولت، تعمیرات اساسی پست كوژلكس، ایجاد سیستم تهویه در تمامی پستها برق، نوسازی سیستم تغذیه كمكی تابلو برق، راه اندازی مركز كنترل و دیسپاچینك، مهمترین بخش هایی است كه بدست متخصصان داخلی بطور همزمان درحال انجام است .

این مقام مسئول خاطر نشان كرد: این پروژه براساس برنامه زمانبندی شده با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیكی و اعتبار ۵۲میلیاردتومان دهه مبارك فجر امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد .

وی در پایان گفت:‌عملیات تعمیرات اساسی شبکه برق رسانی به مکنده‌های غلات و شهرک مسکونی شهید رجایی از دیگر پروژه‌های حوزه برق بندرشهید رجایی است كه در ترمینال غلات مجتمع بندری عملیات اجرایی آن آغاز شده است.