شناسهٔ خبر: 83356 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار خبر داد

انعقاد قرارداد ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی مشارکتی در گلبهار/ واگذاری زمین ساخت ۸۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن به متقاضیان

شهر جدید گلبهار مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار از انعقاد قرارداد ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی مشارکتی طرح اقدام ملی مسکن در این شهر جدید خبر داد.

هومن گریوانی. رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین اقدامات انجام‌شده در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در این شهر جدید پرداخت و با اشاره به اینکه مجموع سهمیه گلبهار از این طرح ملی ۱۵ هزار واحد است، گفت: ساخت این واحدها را در سه بخش تعهدات ساخت، مشارکت در ساخت با انبوه‌سازان و صندوق مسکن یکم، دنبال می‌کنیم.

او افزود: در بخش مربوط به صندوق مسکن یکم در مجموع ۶ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۷۰ نفر به‌صورت حضوری به کارگزاری شرکت عمران مراجعه و ۱۶۳ نفر از این تعداد نسبت‌به تکمیل پرونده خود اقدام کرده‌اند.

گریوانی عنوان کرد: بر اساس آخرین گزارشی که از بانک دریافت کرده‌ایم، تاکنون ۳۳ نفر از این افراد نسبت‌به واریز آورده متقاضی اقدام کرده‌اند.

او بیان کرد: در مشارکت ساخت نیز قرارداد ساخت ۷۰۰ واحد را در زمینی به مساحت ۴۳ هزار مترمربع با انبوه‌ساز منعقد کرده‌ایم که عملیات اجرایی آن در ویدئوکنفرانسی با حضور رییس‌جمهور به‌زودی آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با بیان اینکه تامین زمین و تجهیز کارگاه این پروژه انجام‌ و پروانه ساخت نیز برای آن اخذ شده است، خاطرنشان کرد: در تفاهمنامه‌ای که با انبوه‌ساز منعقد کرده‌ایم، مقرر شده است که متقاضی را شرکت عمران معرفی کند.

در بخش تعهدات ساخت نیز زمین در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار داده می‌شود. شرکت عمران در پس از واگذاری زمین به این افراد عمل به تعهد ساخت از سوی متقاضی را پیگیری می‌کند و متقاضیان را برای اخذ وام مسکن یکم به بانک معرفی می‌کند. در این بخش نیز تاکنون، زمین مورد نظر به حدود هشت هزار متقاضی واگذار شده است.