شناسهٔ خبر: 83377 - سرویس استان‌ها

تا پایان نیمه نخست سال جاری؛

۱۱۴ میلیارد تومان پروژه‌‌‌ راهداری در آذربایجان‌غربی بهره‌برداری می‌شود

ارسلان شکری ​ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به ارزش بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان در نیمه نخست سالجاری  و هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان شکری با اعلام این خبر گفت: در بحث توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی ساخت سالن مسافری پایانه مرزی سرو به مساحت ۵۶۰۰ مترمربع در دو طبقه به اتمام رسیده است و  محوطه این سالن نیز با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا دو هفته آتی آماده بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: سالن مسافری پایانه مرزی سرو با اعتبار بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان و بصورت بسیار شیک در مقایسه با  مرز مقابل ساخته و به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول در خصوص پروژه های روکش در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی اذعان کرد: در حال حاضر ۵۰ کیلومتر انواع روکش در راههای اصلی و فرعی انجام شده که ارزش ریالی آن بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان است و برای ایمن سازی سفرهای جاده ای تاثیر به‌سزایی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به کشاورزی بودن استان و اهمیت ساخت راه‌های روستایی در توسعه این مناطق اضافه کرد: طرح ابرار (اقدام ملی برای ساخت راههای روستایی اولویت دار) ۷۰ کیلومتر به ارزش ریالی ۵۶ میلیارد تومان‌آماده آسفالت است که این میزان تا هفته دولت به ۲۰۰ و تا آبان به ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

شکری از اجرای روکش آسفالت در محور پایانه مرزی بازرگان-ماکو به سمت گیت خروجی بطول ۵۲ کیلومتر خبر داد و یاداور شد: این ‌طرح بصورت مشارکتی با منطقه آزاد ماکو اجرای می شود که خبر بسیار خوبی برای مردم استان به شمار می رود و به زودی شاهد بهره برداری از این محور بعنوان باند دوم بزرگراه ماکو به ایواوغلی خواهیم بود.