شناسهٔ خبر: 83399 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازی

پرداخت تسهيلات كمك وديعه مسكن به زودی عملياتی می شود/ همكاری مجلس و دولت برای رفع مشكلات بخش مسكن

محمود محمود زاده معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه انتشار خبر تكذيب پرداخت وام وديعه مسكن از طرف برخي رسانه‌ها اشتباه وكج سليقگي در اطلاع رساني بوده است؛ از عملياتي شدن پرداخت تسهيلات كمك وديعه مسكن در آينده نزديك خبر داد.

محمود محمودزاده در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي، با تأكيد بر همكاري موثر  و مستمر مجلس براي رفع نگراني ها در بخش مسكن، يادآور شد: مجلس يازدهم در حوزه مسكن به طور فعال ورود كرده است كه وزارت راه وشهرسازي از اين موضوع استقبال مي كند و در همفكري و مشاركت با نمايندگان محترم مجلس طرح‌هاي موضوع مسكن  اميدواريم مسائل سكونتي مردم سريعتر و راحت تر حل شود.

معاون وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنانش اعلام كرد: در خصوص ميزان مبلغ وديعه مسكن و جزئيات ديگر آن، پيشنهادهاي مختلفي براي پرداخت تسهيلات موثر مطرح شده است اما در اين خصوص نهادهاي مالي كشور به ويژه بانك مركزي با توجه به  توان تأمين مالي و جامعه هدف جمع بندي لازم را خواهد داشت و جزئيات را اعلام خواهند كرد.

وي اظهار اميدواري كرد: به زودي در آينده نزديك جزئيات و شرايط پرداخت تسهيلات كمك وديعه مسكن اعلام خواهد شد و تا اعلام رسمي رسانه ها از گمانه‌زني و ارائه برخي پيشنهادها به عنوان موارد نهايي پرهيز كنند.
معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: نمايندگان مجلس براي حل مشكل مسكن اهتمام ويژه دارند و در شرايط اقتصادي حاكم نياز به انسجام و تلاش همگاني همه دستگاه‌ها و نهادها است و انتشار اخبار مشوش وكذب، مطرود و فاقد هر گونه وجاهت است.

محمودزاده در پايان با اشاره به دو برنامه پيشنهادي وزارت راه وشهرسازي در بخش اجاره و خريد وساخت واحد‌هاي مسكوني، از تصويب طرح تمديد زمان اجاره در روزهاي گذشته و پرداخت كمك وديعه در آينده نزديك خبر داد و تاكيد كرد كليات موضوع پرداخت كمك وديعه مسكن قبلا تصويب شده است و دستور براي اختصاص منابع و تعريف مكانيزم هاي لازم در دستور كار قرار گرفته است.

معاون وزير راه و شهرسازي در پايان تصريح كرد: برخي رسانه روز گذشته خبري با موضوع تكذيب پرداخت تسهيلات به مستأجران منتشر كردند كه اين محتوا، صحت ندارد و به زودي پرداخت تسهيلات عملياتي خواهد شد.