شناسهٔ خبر: 83500 - سرویس وزارتی

در بازدید وزیر راه و شهرسازی از کمربندی قیدار مطرح شد

۲۴۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است

کمربندی قیدار وزیر راه و شهرسازی از پروژه کمربندی قیدار بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان زنجان از پروژه کمربندی قیدار در محور زنجان همدان بازدید کرد.

 اسلامی در جریان این بازدید گفت: امروز طول راه کشور ۲۳۰ هزار کیلومتر است که شامل انواع راه های اصلی، فرعی، بزرگراهی، آزادراهی و روستایی می شود.

او  افزود :طی سال‌های گذشته حداقل سالانه ۸۰۰ کیلومتر به راه های کشور اضافه شده و در سال جاری نیز مانند سال‌های قبل به بزرگراه های کشور اضافه خواهد شد که ۶۰ کیلومتر از آن در استان زنجان است.

اسلامی با بیان این که محرومیت زدایی راه‌های روستایی را در دستور کار قرار داده ایم؛ گفت: از سال گذشته که رئیس جمهور از طرح ابرار رونمایی کرد تاکنون که کمتر از یک سال می گذرد، بیش از ۲هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی را در سراسر کشور آسفالت کرده ایم. ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر نیز  در برنامه قرار دارد و حداکثر تا  سال آینده راه‌های روستایی آسفالت خواهند شد.

او  ادامه داد: با این نگرش و رویکرد است که عدالت منطقه‌ای توسعه یافته و کاهش محرومیت ها را خواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه راه‌های مواصلاتی را به شکل عملکردی دنبال می‌کنیم، گفت،:این کار به شکلی انجام می شود که  مسیرهای شریانی برقرار باشد و موجبات رفع نقاط حادثه خیز را فراهم کنیم.

گفتنی‌ است وزیر راه همچنین در سفر به زنجان از پروژه باند دوم محور زنجان_ابهر_تاکستان نیز بازدید کرد.