شناسهٔ خبر: 83527 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

آسمان ۱۰ استان بارانی است/ شدت بارش‌ها در مناطقی از جنوب و جنوب‌شرق

آسمان ابری- آسمان- باران کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع رگبار پراکنده باران در مناطقی از شمال و جنوب کشور خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تفسیر آخرین نقشه‌های هواشناسی پرداخت و با اشاره به بارش باران برای امروز در نوار شمالی کشور گفت: در ساعت‌های بعدازظهر برای مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، فارس، شمال بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

او افزود: در نوار شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و غرب اصفهان نیز بارش به شکل پراکنده خواهد بود. در دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی نیز در ساعت‌های بعد از ظهر، بارش‌‌های پراکنده به شکل رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود.

رفیعی خاطرنشان کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز در سواحل دریای خزر و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد و در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز بارش باران ادامه خواهد داشت. در بعد از ظهر روز سه‌شنبه نیز مجدداً برای نوار شمالی، دامنه‌‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز و تهران و بخش‌هایی از زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران خواهیم داشت.

او بیان کرد: طی دو روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و استان‌های فارس و هرمزگان، بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. در سه روز آینده نیز وزش باد شدید در مناطقی از نیمه‌‌شرقی کشور ادامه خواهد داشت. شرق دریای عمان نیز طی سه روز آینده مواج پیش‌بینی شده است و انتظار داریم روز دوشنبه نیز بخش مرکزی خلیج فارس مواج و متلاطم باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران برای امروز را نیمه‌ابری، همراه با افزایش ابر، احتمال بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی کرد و حداکثر دمای امروز این کلانشهر را ۳۸ درجه بالای صفر گزارش کرد.