شناسهٔ خبر: 83558 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به اردبیل خبر داد

تشکیل کمیسیونی برای حل مشکل عدم‌‌پرداخت تسهیلات بازآفرینی به واحدهای فاقد سند

سفر عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی به اردبیل مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تشکیل کمیسیونی برای حل مشکل عدم‌‌پرداخت تسهیلات بازآفرینی به واحدهای فاقد سند مالکیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از مناطق محروم شهر اردبیل بازدید کرد.

او، توجه به نوسازی و مقاوم‌سازی ابنیه در این مناطق را مهم خواند و از پیش‌بینی برنامه‌ها و اقدامات لازم برای حل این مشکلات خبر داد.

عبوری، عدم برخورداری ساکنان از سند مالکیت را از جمله دلایل عدم‌‌‌تخصیص اعتبارات نوسازی به ساکنان برخی از مناطق هدف بازآفرینی دانست و افزود: برای حل این مشکل، کمیسیونی از هفته آینده، ذیل ساختار ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران تشکیل می‌شود و برای اعطای سند مالکیت به‌صورت مشروط تصمیم‌گیری خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به در نظر گرفتن۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات بازآفرینی برای هر واحد مسکونی به تشریح جزییات این تسهیلات پرداخت و عنوان کرد: این تسهیلات در قالب مبالغ ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۹ درصد،۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد و ۴۰ میلیون تومان نیز با کارمزد ۴ درصد به متقاضیان ارائه خواهد شد.

او با تاکید بر نقش مهم و سازنده ستادهای ملی و استانی بازآفرینی شهری، خاطرنشان کرد: در صورتی‌که مصوبه‌ای از سطح شهرستان به استان و در نهایت به ستاد ملی بازآفرینی برسد، برای حل مشکلات زیربنایی و روبنایی حمایت و همکاری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

گفتنی است، عبوری در این بازدید که با حضور تعدادی از نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی انجام شد، با تعدادی از مردم و ساکنان محلات سیزده‌گانه شهر اردبیل نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.