شناسهٔ خبر: 83612 - سرویس استان‌ها

در ادامه مصوبه کمیسیون ماده پنج در مورد تعیین کاربری برای ۴/۴هکتار اراضی دولتی انجام شد؛

امضای تفاهمنامه تخصیص زمین به منظور تامین مسکن ایثارگران شهر مشهد

۲۰۲۰۰۷۲۶_۰۷۵۹۳۸(0).jpg تفاهم نامه تخصیص زمین به منظور تامین مسکن ایثارگران مشهد مقدس بین اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و شهرداری مشهد به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی) ابك در حاشیه جلسه کمیسیون ماده 5 استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: حسب تاکیدات استاندار و در اجرای فصل دوم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران همچنین در راستای تفاهم‌نامه فیمابین وزیر راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با هدف تامین مسکن برای اقشار هدف، خراسان رضوی به عنوان استان پیشرو این تفاهم نامه را عملیاتی کرده است.

قدرت‌ا...ابک ادامه داد: این تفاهم‌نامه در شهر مشهد اتفاق می‌افتد و در سایر شهرهای استان هم برحسب توافقی که با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان داشتیم آمادگی اداره کل را در خصوص تامین زمین واحدهای مسكوني مربوط به خانواده شهدا اعلام می‌کنیم.

مديركل راه وشهرسازي خراسان رضوي افزود: در این راستا موضوع تغییر کاربری 4/4 هکتار از اراضی تقی‌آباد واقع در انتهای الهیه در دستور کار کمیسیون ماده ۵ استان قرار گرفت و در ادامه با همگرایی که بین دستگاه‌های اجرایی استان از جمله شهرداری مشهد، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل راه و شهرسازی استان بوجود آمد، این‌ تفاهم‌نامه منعقد شد.

وی اضافه کرد: با معرفی حدود هزار نفر از ایثارگران واجد شرایط توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، موضوع این تفاهم‌نامه در استان و شهر مشهد که مورد پیگیری خانواده محترم شهدا و ایثارگران است محقق خواهد شد.

ابك متذکر شد: پیش‌بینی می‌کنیم ظرف یک ماه آینده واگذاری زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی صورت گیرد و با توجه به قوانین موجود پروانه ساخت در اسرع وقت توسط شهرداری مشهد به صورت رایگان صادر و عملیات اجرایی آغاز خواهد گردید.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسين معصومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در سخنان کوتاهی گفت: امروز بسیار خوشحالیم که توانستیم قدمی برای جامعه ایثارگری برداریم لذا امیدواریم هر چه سریع‌تر زمینه‌های لازم پیگیری شود تا عملیات اجرایی آن آغاز گردد

گفتنی است آماده سازی اراضی مذکور پس از تصویب نهايي طرح، توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و اجرای پروژه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام خواهد شد.