شناسهٔ خبر: 83623 - سرویس هوایی

فردا؛ رونمایی از نخستین برج مراقبت پرواز سیار فرودگاهی تولید داخلی

محمد امیرانی نخستین برج مراقبت پرواز سیار فرودگاهی تولید داخل فردا ششم مرداد ماه با حضور وزرای دفاع و پشتیبانی، راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و مدیرعامل صاایران رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ محمد امیرانی معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این باره گفت: این اتفاق در سال جهش تولید و با وجود کمبود اعتبار و مشکلات ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا روی خواهد داد و نشان از عزم جدی متخصصان داخلی و حضور پرقوت شرکت های دانش بنیان در شرایط تحریم دارد.

اوافزود: حدود ۱۸ ماه پیش با شرکت صاایران قرارداد راه اندازی ۵ برج موبایل منعقد شد و اکنون قرار است از نخستین برج موبایل آماده شده مورد بهره برداری قرارگیرد.

امیرانی در خصوص هزینه تولید برج های مراقبت پرواز سیاری داخلی اظهار کرد: در حالی که هزینه ساخت پنج برج مراقبت داخلی در مجموع حدود ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است، برای تامین هر یک از این برج ها از شرکت های خارجی باید بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه متقبل می شدیم.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اکنون تنها برج مراقبت پرواز سیار کشور که از شرکت کانادایی در سنوات گذشته خریداری شده فرسوده شده وكارایی لازم برای شرایط بحرانی یا خاص را ندارد.