شناسهٔ خبر: 83649 - سرویس هوایی

رئيس سازمان صنايع الکترونيک وزارت دفاع

آماده ايم نياز کشور و صنايع مختلف را در زمينه تجهيزات پيشرفته الکترونيکی تأمين کنیم

رئيس سازمان صنايع الکترونيک وزارت دفاع رییس صنايع الکترونيک وزارت دفاع از زيرساخت و بستر بسيار پيشرفته ای در حوزه الکترونيک و مخابرات برخوردار است اظهار داشت: آماده ايم نياز کشور و صنايع مختلف را در زمينه تجهيزات پيشرفته الکترونيکي برآورده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ شاهرخ شهرام رئیس صنایع الکترونیک صا ایران در مراسم رونمایی از برج کنترل و مراقب پرواز سیار فرودگاهی اظهار داشت: اين سامانه داراي 3 جزء اصلي از جمله تجهيزات الكترونيكي و مخابراتي منطبق بر استانداردهاي هوايي، تجهيزات مكانيكي منطبق بر استانداردهاي هوايي زمين پايه و تجهيزات توان و تغذيه اضطراري و سيار است.

سرتیپ شاهرخ شهرام، راديو ديجيتال باند هوايي مجهز به گيرنده اضطراري(گارد) سامانه تجميع، دورسازي و توزيع اطلاعات راديوها و خطوط تلفن(vccs) سامانه ضبط كليه مكالمات راديويي و تلفني(vrs) را از مهم ترین تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی این سامانه بر شمرد.

وی با تشریح تجهيزات مكانيكي این سامانه افزود: برج کنترل و مراقب پرواز سیار فرودگاهی شامل كابين اصلي، مكانيزم بالابر(سيزر)، شيشه هاي دوجداره خاص براي ايجاد بهترين ديد و ضد بار تابش نور خورشيد، سيستم هاي جك تراز كننده، سيستم هاي تهويه و كنسول هاي اپراتوري است.

رئیس صنایع الکترونیک وزارت دفاع با بیان تجهيزات توان و تغذيه اضطراري و سيار این سامانه گفت: برج کنترل و مراقبت سیار دارای ديزل ژنراتور توان بالا با قابليت بكارگيري اتوماتيك در زمان قطع برق اصلي(ATS)، تغذيه اضطراري بدون وقفه(UPS)، تابلوي توزيع توان در كل سامانه(PDU) و تجهيزات ارث و صاعقه گير است.

امیر سرتیپ شاهرخ شهرام با بیان اینکه تمامي اين زيرسيستم ها با استفاده از فناوري هاي بومي و بوسيله متخصصان داخلي طراحي و ساخته شده است تصریح کرد: در يك سامانه برج كنترل مراقبت پرواز، برخي تجهيزات جانبي و تجهيزات هشدار و اعلام وضعيت با كاربري خاص وجود دارد كه تعدادي از آنها بومي شده (مثل دوربين هاي ديد در شب) و برخي نيز (مثل سامانه هواشناسي) در صورت توسعه همكاري ها و اعلام نياز مي تواند در برنامه بومي سازي قرار گيرد.

رئیس صنایع الکترونیک وزارت دفاع، برقراري ارتباطات سريع و پايدار با خلبان هواپيما با كيفيت صوت ديجيتال، قابليت افزايش برد و پايداري ارتباط با پرنده از طريق امكان جابجايي برج سيار و ارتفاع ديد از سطح زمين(7 متر)،  ريموت و مونيتورينگ كليه اطلاعات كاربري برج(اطلاعات راديويي و تلفني، ضبط مكالمات و اطلاعات سامانه هاي هواشناسي و GPS ) به هر نقطه از فرودگاه منطقه و كشور با استفاده از بسترهاي زيرساختي(فيبر و زوج سيم)، افزايش باند فركانسي به منظور برقراري ارتباط با پرنده هاي جنگي( باندUHF  ) و توسعه قابليت هاي برج سيار از طريق بكارگيري سيستم هاي برج ثابت با استفاده از فناوري سامانه VCCs را از مهمترین قابلیت های این سامانه برشمرد.

امیر شهرام با بیان اینکه تلاش برای جهش تولید و خودکفایی در شرایط بحران و تحریم نیاز اصلی کشور است گفت: یکی از دلایل اصلی اجرایی شدن جهش تولید در صنایع الکترونیک وزارت دفاع و حرکت به سمت شکوفایی، تبدیل تهدیداتِ تحریم به فرصت و تکیه بر ظرفیت های داخلی بوده است.

وی با بیان اینکه صنایع الکترونیک وزارت دفاع از زیر ساخت و بستر بسیار یشرفته ای در حوزه الکترونیک و مخابرات برخوردار است اظهار داشت: آماده ایم نیاز کشور و صنایع مختلف را در زمینه تجهیزات پیشرفته الکترونیکی برآورده نماییم.