شناسهٔ خبر: 83696 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان بسیج اعلام کرد

۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های ۱ تا ۳ طی ۲ سال احداث می‌شود

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان از ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک های ۱ تا ۳ طی دو سال در همکاری با سازمان بسیج مستضفعان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی با سازمان بسیج مستضعفان در زمینه محرومیت زدایی در کشور که امروز ۷ مردادماه در ساختمان دادمان برگزار شد، از تولید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور برای دهک‌های یک تا ۳ خبر داد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: در قالب طرح‌های تولید مسکن، تفاهم نامه همکاری با سازمان بسیج مستضفعان به امضا رسیده است که یکی از محورهای این تفاهم ‌نامه احداث مسکن برای محرومان و دهک‌های یک تا ۳ درآمدی است.

محمودزاده ادامه داد: با توجه به اینکه مسکن سهم عمده ای را در سبد خانوار به خود اختصاص داده است و در عین حال برای رفع دغدغه‌های وزارت راه و شهرسازی در زمینه تامین مسکن اقشار یک تا  ۳ که اقشار کم درآمدی به شمار می‌روند و توان تامین مسکن موردنیاز خود را ندارند، این تفاهم‌نامه به امضا می‌رسد که یکی از محورهایش مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: طرح اقدام ملی مسکن که بخشی از برنامه‌های سیاستگذاری شده برای آن به مرحله عملیاتی رسیده است ساخت مسکن را برای دهک‌های میان درآمدی؛ ۴ تا ۷ را در برنامه قرار داده است که عملا دهک‌های یک تا ۳ را شامل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: برای تامین مسکن کم‌درآمدها تفاهم‌نامه های مشترکی را با تمامی دستگاه‌های حمایتی از جمله سازمان بسیج  مستضفعان، سازمان بهزیستی، خیرین مسکن‌ساز، بنیاد مستضعفان ، آستان قدس رضوی و... به امضا رسانده‌ایم تا نقش بیشتری را برای این اقشار در تامین مسکن ایفا کنیم.

محمودزاده گفت: در خصوص تفاهم با سازمان بسیج مستضفعان مقرر شده تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) طی دو سال احداث شود و در احداث این واحدهای مسکونی از توان مالی، فنی و مهندسی بسیج بهره گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا اقشار کم درآمدی با حداقل آورده در این طرح از خدمات دولت بهره مند شوند.