شناسهٔ خبر: 83701 - سرویس وزارتی

رییس سازمان بسیج مستضعفان خبر داد

آمادگی بسیج برای حل مشکلات مردم در مناطق مرزی کشور

سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفان از آمادگی آن سازمان برای حل مشکلات مردم در مناطق مرزی در خصوص مسکن، رفع حاشیه نشینی و توسعه راه های روستایی در تعامل با وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز ۷ مرداد در مراسم تفاهم نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی در زمینه محرومیت زدایی، گفت: سازمان بسیج مستضعفان، گسترده‌ترین شبکه خدمات‌رسانی در سطح کشور را ایجاد کرده و با رویکرد تعاملی و انقلابی در بخش مسکن و شهرسازی مناطق محروم و همچنین حل مشکلات مستضعفان فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ضمن اعلام آمادگی آن سازمان در رفع مشکلات محرومان و مستضعفان در سراسر کشور، افزود:  محرومان و مستضعفان از ستمدیده ترین طبقات اجتماعی کشور هستند. بنابراین توسعه آبادانی مناطق حاشیه شهرها و همچنین توسعه راه‌های روستایی جزو برنامه‌های اولویت‌دار سازمان بسیج مستضعفین است.

سلیمانی توضیح داد: سازمان بسیج مستضعفین این آمادگی را دارد تا نقش همکاری و تعامل و همچنین توسعه سازندگی را داشته باشد و ما از انگیزه های انقلابی که در حوزه بسیج مستضعفان وجود دارد استفاده خواهیم کرد.

 وی ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفین  از تمام توان و توانایی خود در بخش مهندسی، نیروی انسانی، فنی و مهندسی بهره می گیرد و با ابزاری که در اختیار دارد از جمله ماشین‌آلات بخشی از مسیرهای روستایی و واحدهای مسکونی را احداث خواهد کرد.

سلیمانی با اشاره به اینکه بیش از ۱۷ هزار گروه جهادی متخصص در بسیج فعالیت می کنند که در ساخت مسکن مشارکت داشته اند، گفت: با همکاری بنیاد تعاون مسکن بسیج و سایر موسسات تلاش خواهیم کرد تا سازندگی را استان های مرزی در همکاری با وزارت راه و شهرسازی تقویت کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه آن سازمان تاکنون تجربه های گسترده ای را در حوزه محرومیت زدایی انجام داده است، افزود: برای توسعه زیرساخت‌ها تلاش می‌کنیم در قالب این تفاهمنامه قدم‌های بزرگی برداریم و با همکاری وزارت راه و شهرسازی و با یک انگیزه انقلابی قول خواهیم داد به مردم تا سرعت پروژه ها را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از مصالح مستحکم این پروژه ها به پایان می‌رسند،   افزود: این اقدام هم یک کارنامه درخشان برای وزارت راه و شهرسازی می شود تا  در قالب یک جبهه واحد برای حل مشکلات مناطق محروم اقدام کند