شناسهٔ خبر: 83712 - سرویس استان‌ها

کاهش ۲۹ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

س و ب - تردد در محورهای مواصلاتی (2).JPG مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از ثبت ۱۳ میلیون و ۲۹ هزار و ۹۵۹ تردد در چهار ماهه سال جاری در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۸ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۱۵ تردد، کاهش ۲۹ درصدی نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد اظهار داشت: کاهش تردد نشان از تأثیر شیوع ویروس کرونا بر سفر های جاده ای دارد که با توجه به ضرورت همراهی مردم در پیشگیری و مقابله با این بیماری، کماکان بر پرهیز از تردد های غیر ضروری و ماندن در خانه جهت قطع زنجیره انتقال تأکید می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرعت متوسط تردد در محورهای استان در چهار ماهه سال جاری نسبت مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: بيشترين سرعت غیر مجاز ثبت شده این مدت در استان به محورهای میرجاوه - زاهدان، سراوان - خاش و نیکشهر – قصرقند، اختصاص دارد.

کرد افزود: همچنین بیشترین تردد ثبت شده این مدت در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۸۶۱ هزار و ۲۹۰ تردد به محور ایرانشهر – بمپور، ۵۳۷ هزار و ۷۱۱ تردد به محور زابل – هیرمند و ۴۶۸ هزار و ۱۴۱ تردد به محور زهک – مرز میلک، مربوط می شود.

وی پیگیری راه اندازی ۵۱ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور را از مهمترین برنامه های سال جاری برای افزایش ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: امروزه یكی از مباحث مهم در حمل و نقل جاده ای، توجه به سیستم های هوشمند حمل و نقل است كه با هدف افزایش ایمنی، سهولت جا به جایی، امنیت و كارایی، صرفه جویی در هزینه سفر ناشی از كاهش زمان سفر و مصرف انرژی، انجام می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تلفن گویای ۱۴۱، درگاه اینترنتی  ۱۴۱.irو نرم افزار موبایلی ۱۴۱ به عنوان ابزار های ارتباطی شهروندان جهت اطلاع یابی از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده ای، افزود: در چهار ماهه سال جاری ۴۱ هزار و ۶۸۴  تماس تلفنی در سامانه ۱۴۱ استانی به ثبت رسیده است.