شناسهٔ خبر: 83724 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی:

بارش باران در مناطقی از البرز و زاگرس/ سواحل شمالی ۴ تا ۶ درجه خنک می‌شوند

باران کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع رگبار پراکنده باران در مناطقی از البرز و زاگرس خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پرداخت و گفت: امروز در مناطق شمال‌غرب کشور، استان‌های گیلان، مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، رشد ابر و رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید، رخ می‌دهد.

او افزود: روز پنج‌شنبه نیز برای مناطق شمال‌غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و به‌‌تدریج خراسان‌‌شمالی و شمال خراسان رضوی، رگبار باران پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌های فردا در استان‌های گلستان، خراسان‌‌شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

نقشینه عنوان کرد: در دو روز آینده در غرب هرمزگان، ارتفاعات غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و لرستان در ساعات بعد از ظهر، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و باد شدید رخ می‌دهد. روز جمعه نیز در سواحل شمالی بارش‌ها تداوم پیدا می‌کند و در خراسان‌شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز و همچنین استان‌‌های مرکزی، قم و شمال اصفهان بارش پراکنده خواهیم داشت.

او ادامه داد: روز شنبه نیز برای استان‌های آذریجان‌‌‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش‌ پراکنده باران را پیش‌بینی کرده‌ایم. ضمن اینکه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، نوار شمالی کشور چهار تا ۶ درجه خنک‌تر خواهد شد و دریای خزر در این مدت، مواج و متلاطم خواهد بود. برای نوار شرقی به ویژه منطقه زابل در چهار روز آینده وزش باد شدید همراه با احتمال خیزش گرد و خاک پیش ‌ینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت هوای شهر تهران نیز گفت: در تهران از بعدازظهر امروز انتظار افزایش ابر و بارش پراکنده باران می‌رود. فردا و پس فردا نیز برای تهران بارش‌های پراکنده پیش‌‌‌بینی می‌‌شود که می‌‌تواند گاهی همراه با رعدوبرق باشد. بیشینه دمای تهران، امروز به ۳۹ درجه خواهد رسید.