شناسهٔ خبر: 8378 - سرویس وزارتی

مذاكره آخوندی با رئيس اجرايی گروه ايرباس در پاريس

سفر فرانسه وزير راه و شهرسازي امروز در سفر به فرانسه ضمن سخنرانی در آكادمی ديپلماتيك بين المللی با موضوع اقتصاد ايران در چشم‌انداز لغو تحريم‌هاي بين‌المللي با رئيس اجرايي گروه ايرباس و وزير مسكن فرانسه و دبير دولت فرانسه در امور حمل ونقل ديدار و مذاكره خواهد كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندي بنابر دعوت مسئولان وزارت حمل و نقل فرانسه از نمايشگاه بين‌المللي هوايي در پاريس كه از ۱۵ تا ۲۱ ژوئن (۲۵ تا ۳۱ خرداد) با حضور فعالان حوزه حمل و نقل هوايي برگزار مي‌شود، بازديد و با مديران ارشد شركت كننده ملاقات و مذاكره خواهد داشت.

هدف ايران از شركت در اين نمايشگاه مذاكره و گفت وگو با عرضه‌كنندگان درجه يك ناوگان هوايي در جهان به منظور تشويق فروش هواپيما به ايران و همچنين دعوت به سرمايه‌گذاري در توسعه فرودگاه‌ها به ويژه در بخش تجهيزات ناوبري است.

پنجاه و يكمين نمايشگاه بين‌المللي صنايع هوانوردي بورژه (حومه پاريس) با ۲۲۵۰ شركت كننده از ۱۵ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۱۵ برگزار مي‌شود.

۲۲۵۰ شركت كننده با به نمايش گذاشتن موقعيت، محصولات جديد، هواپيماها و رويدادهايشان در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت. اين تعداد شركت كننده نسبت به سال ۲۰۱۳ پنج درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

حدود ۱۲۰ فروند از جديدترين هواپيماهاي غيرنظامي و نظامي دنيا امسال در اين نمايشگاه به معرض نمايش گذاشته مي‌شوند كه بعضي از آنها نمايش پروازي روزانه خواهند داشت.

وزير راه و شهرسازي در سفر سه روزه به فرانسه علاوه بر مذاكره با وزير مسكن و دبير دولت فرانسه در امور حمل ونقل با رئيس شركت اير فرانس.ك ال ام، رئيس فرودگاه پاريس ومديران ارشد شركت‌هاي حاضر در نمايشگاه ديدار و مذاكره خواهند داشت./