شناسهٔ خبر: 83804 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

۵۰ هزار واحد مسکونی مهر دارای معارض در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمیعت/تلاش برای رفع مشکلات تعاونی‌ها و تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وضعیت واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت را اعلام کرد و گفت: حدود ۵۰ هزار و ۳۹۶ واحد مسکونی مهر دارای معارض هستند که در حال تلاش هستیم تا مشکلات واحدهایی را که قابلیت رفع و رجوع و تکمیل دارند، را حل کنیم.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت را اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این مطلب که جمع کل واحدهای مسکونی مهر تحت مسئولیت سازمان ملی زمین و مسکن که دارای معارض هستند، ۵۰ هزار و ۳۹۶ واحد است، گفت: از مجموع ۵۰ هزار و ۳۹۶ واحد مسکن مهر دارای معارض، تعداد ۱۰ هزار و ۴۹ واحد در مراجع قضایی پرونده دارند که در دست بررسی است از این تعداد پرونده در دست بررسی در مراجع قضایی ۲۸۸۵ واحد مربوط به تعاونی‌ها و ۷۱۶۴ واحد مربوط به تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه هستند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: همچنین از مجموع ۵۰ هزار و ۳۹۶ واحد  مسکونی دارای معارض، ۱۴ هزار ۲۳۳ واحد، فاقد متقاضی هستند که ۲۴۶۳ واحد تعیین تکلیف شده و ۶۴۲۵ واحد آمادگی تبدیل به طرح اقدام ملی مسکن را دارا هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تعداد واحدهای مسکونی مهر زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی را نیز  ۴۴۰۵ واحد برشمرد و توضیح داد: تعداد۲۱ هزار و ۷۰۹ واحد از مجموع ۵۰ هزار و ۳۶۹ واحد کل دارای معارض، مشخصا دارای مشکلات مرتبط با تعاونی هستند که از این میزان، ۱۰ هزار و ۸۶۱ واحد دارای پرونده قضایی به علت شکایت اعضای از مدیران تعاونی و یا بالعکس و ۱۰ هزار و ۸۴۸ واحد نیز مشکلات جذب متقاضی را دارند.

گفتنی است، پروژه مسکن مهر دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود که در دولت یازدهم ۷۸۰ هزار واحد آن تکمیل و تحویل متقاضیان شد و در مجموع در دولت های یازدهم و دوازدهم حدود ۲ میلیون و ۳۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده است. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)