شناسهٔ خبر: 83951 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

گردوخاک و افزایش سرعت وزش باد در تهران و ۵ استان برای ۲ روز آینده/افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر از دوشنبه هفته آتی

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۵ مرداد و روزهای آتی پیش بینی کرد و از وقوع گردوخاک در تهران و پنج استان کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۵ مرداد و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه  در سه روز آینده استان‌های ساحلی دریای‌خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران خواهند داشت، گفت: امروز و فردا برای نقاطی از شمال‌غرب و شمال‌شرق نیز رگبار باران پیش‌بینی شده است و برای نوار شمالی کشور امروز ۱۵ مرداد، بارندگی رخ می‌دهد.

نقشینه با تاکید بر اینکه فردا ۱۶ مرداد بر بارش‌های ساحلی کشور، افزوده می‌شود، توضیح داد: این وضعیت در ساعات بعدازظهر امروز برای جنوب فارس و ارتفاعات هرمزگان هم به شکل رگبار و رعد‌وبرق پراکنده رخ می‌دهد. شنبه و یکشنبه نیز در جنوب سیستان‌وبلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و بارش شدید، پیش‌بینی شده است. دریای‌عمان نیز طی این مدت، مواج و متلاطم خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام اینکه در دو روز آینده برای نقاطی از استان‌های خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، سمنان، قزوین، البرز، تهران وزش باد سرعت می‌گیرد از احتمال وقوع گردوخاک در این مناطق خبر داد.

وی گفت: دریای‌خزر و نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس نیز از فردا ۱۶ مرداد، مواج می‌شود. انتظار داریم در شرق کشور تا پایان هفته باد شدید همراه با گردوخاک رخ دهد. از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده افزایش دما در استان‌های ساحلی شمال کشور رخ خواهد داد و تهران نیز امروز آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد دارد که بعدازظهر امروز، وزش باد تهران شدت خواهد گرفت که می‌تواند برای مناطق جنوبی استان همراه با گردوخاک باشد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، بیشینه دمای مهرآباد۳۵، شمیرانات ۳۴ درجه و کمینه دمای پایتخت به ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.