شناسهٔ خبر: 83990 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن یزد خبر داد

کلنگ احداث ۸۴ واحد طرح اقدام ملی در شهرستان تفت به زمین زده شد

اقدام ملی تفت مدیرکل بنیاد مسکن یزد، گفت: کلنگ احداث ۸۴ واحد مسکونی طرح اقدام ملّی در شهرستان تفت به زمین زده شد. این پروژه در ۵ طبقه به متراژ تقریبی ۸۵ متر مربع در ۵ بلوک توسط بنیاد مسکن استان احداث خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور طالبی استاندار یزد، میرمحمّدی نماینده مردم تفت و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، صادقیان معاون عمرانی استانداری یزد ، قربانیان مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد ، نوکار فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ، کلنگ احداث ۸۴ واحد مسکونی طرح اقدام ملّی در شهرستان تفت به زمین زده شد. این پروژه در ۵ طبقه به متراژ تقریبی ۸۵ متر مربع در ۵ بلوک توسط بنیاد مسکن استان احداث خواهد شد.

 قربانیان در آئین کلنگ زنی این واحدها گفت: در طرح اقدام ملّی مسکن سهمیه شهر‌ها بر اساس نتایج حاصل از بررسی و مطالعات آماری و جمعیتی شهرها در نظر گرفته شده و همچنین متراژ واحد‌ها به طورمیانگین ۸۵ متر پیش بینی که ساخت واحدها در ۴ شهر ، اردکان ، تفت ، شاهدیه و میبد بصورت آپارتمانی و در ۱۳ شهر دیگر استان بصورت ویلایی می باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: طرح اقدام ملی مسکن شامل تأمین زمین ، عقد قرارداد ، پیگیری احداث واحدهای مسکونی و واگذاری آن به مردم است و این کارها در اولویت برنامه‌های بنیاد مسکن استان قرار دارد و امیدواریم بر اساس شیوه نامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی  در ساخت و احداث واحدها با تخصیص و تأمین اعتبارات بانک‌ها و آورده‌های مردمی به نتیجه مطلوب که همان تأمین مسکن متقاضیان فاقد مسکن هستند، برسیم.  

استاندار یزد هم ضمن قدردانی از تلاشهای ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در اجرای هرچه بهتر این طرح افزود: دستگاه‌های استان به صورت جدی و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود، مسائل مربوط به طرح اقدام ملّی مسکن را پیگیری کنند تا استانی پیشرو در زمینه اجرای این طرح باشیم.