شناسهٔ خبر: 84016 - سرویس هوایی

به منظور بهره‌گیری از زنجیره اقتصاد دیجیتال انجام شد؛

تشکیل کارگروه رمز ارز دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

شركت شهر فرودگاهي شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از تشکیل کارگروه رمز ارز دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در این شهر فرودگاهی خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری شهرفرودگاهی امام خمینی(ره)، چهارمین جلسه کارگروه رمز ارز دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به میزبانی منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد.

 رمز ارز این روزها بیش از گذشته جایگاه خود را در اقتصاد باز کرده است. این واحد نوین پولی و مالی در بیشتر کشورها به شکل قانونی استخراج می شود و همین موضوع نکته قابل توجهی است که نباید از آن ساده گذشت . از همین رو شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) نیز به عنوان منطقه آزاد تجاری از زیرساخت های موجود به منظور توسعه این ظرفیت ها بهره خواهد برد.

برگزاری چهارمین جلسه کارگروه رمز ارز دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، به میزبانی منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در همین رواستا بسیار مهم و قابل توجه است.

در این جلسه که معاونین و مدیران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و جمعی از صاحب نظران دانشگاهی و فعالان حوزه اقتصادی حضور داشتند، اقدامات انجام شده در مناطق آزاد تجاری سایر کشورها مورد بررسی قرار گرفت. همچنین دستاوردهای مهم کشورهایی مانند مالزی، سنگاپور، هند، بلاروس و سوییس در ارتباط با مقررات، ساختارهای نهادی، نظامهای اجرایی و تفاهمات بانکی برای تبدیل ارزهای دیجیتال واکاوی و معرفی شد.

احمدجمالی، معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، با تاکید بر ظرفیتهای مناسب شهر فرودگاهی و قابلیت تبدیل شدن به هاب استخراج و استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور در این جلسه گفت: تشکیل کارگروه متناظر و خواهر خواندگی منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی با مناطق موفق و پیشرو در این صنعت مانند بلاروس به پیشرفت در این حوزه کمک قابل توجهی خواهد کرد.

همچنین فرزاد یادگاریان، مدیر کل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ، ضمن همراهی با نهادینه سازی مقوله رمز ارزها و بهره گیری از کل زنجیره اقتصاد دیجیتال در ساختار و برنامه های منطقه آزاد خبر از حمایت دبیرخانه شورای عالی به منظور اصلاح مقررات، تقویت سرمایه گذاری مناطق و روان سازی سیستم‌های عملیاتی را دارد.