شناسهٔ خبر: 84061 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی نیر:

طرح تفصیلی شهر نیر تکمیل و ابلاغ شده است

اردبیل 18 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیر گفت: طرح تفصیلی شهر نیر تکمیل و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، سید مهدی حسینی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیر با اشاره به اقدامات و عملکرد راه و شهرسازی نیر در سال گذشته اظهار کرد: عمليات بهسازی و بازگشايي ۷ کیلومتراز محورکریق – آرموداق انجام شده و آسفالت اين مسير به طول ۴.۵ کیلومتر انجام و به اتمام رسیده است.

وي گفت: در سال جاري با توجه به شيوع ويروس كرونا و مشكلات اجراي پروژه و وقفه ايجاد شده به مدت ۲ ماه در پروژه مذكور باعث تاخير در روند اجراي پروژه گرديد كه با تلاش و عنايت مديركل راه و شهرسازي استان تقريباً قسمتي از مشكلات مالي پيمانكارپروژه مذكور مرتفع گرديده و در حال حاضر پروژه مربوطه در حال اجرا و تكميل مي باشد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیر ادامه داد: با توجه به جايگاه و اهميت احداث محورکریق – آرموداق در منطقه و استان اردبيل ، تزریق منابع مالی و اعتبارات لازم جهت تكميل پروژه با حمايت مسئولين و نمايندگان استاني و شهرستاني از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

حسینی در ادامه از بهسازی و لایه‌ریزی راه روستایی خادملو – دابانلو در بخش کورائیم به طول ۵.۴ کیلومتر خبر داد و افزود: پروژه مذكور در دست تحويل محل به اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي استان جهت بهره برداري  و برنامه ريزي اجراي آسفالت از سوي آن اداره مي باشد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیر در ادامه خواستار حمايت و تخصيص اعتبارات لازم از مسئولين استاني در جهت تکمیل ساختمان دولت نیر گرديد.

وي از نصب و راه‌اندازی دو دستگاه شتاب‌نگار زلزله در این شهرستان خبرداد و اظهار داشت: از ۲۳ فقره پرونده ارجاعی برای ۱۷ فقره رای صادر شده و پاسخ‌دهی به استعلامات ملکی، اداری و ثبتی و مردمی به تعداد ۱۶۸ مورد انجام شده است.

حسینی به اتمام و تکمیل طرح تفصیلی شهر نیر اشاره و تصریح کرد: رفع تصرف از اراضی دولتی و سازمانی به تعداد سه مورد در سطح شهرستان نیر انجام شده است.

وی گفت: با توجه به واقع شدن این شهرستان در ابتدای ورودی محدوده استان و قرار گرفتن در محور ترانزیتی شمالغرب کشور و در راستای افزايش ايمني جاده ، ترافيك روان ، كاهش تصادفات جاده اي و جذب توريست و رونق توسعه اي استان نیاز به احداث پروژه چهاربانده محور نیر سراب احساس مي گرديد که با پیگیری مسئولان با تامین اعتبار در دستور کار قرار گرفته است.