شناسهٔ خبر: 84099 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری کرمانشاه عنوان کرد:

مرمت راه‌های کرمانشاه نیازمند ۵۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار/ ۳۱ نقطه حادثه‌‌خیز رفع نقص شد

کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، اعتبار لازم برای مرمت راه‌های استان را بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعلام و عنوان کرد: این اداره‌کل امسال رتبه دوم لکه‌گیری و روکش آسفالت در کشور را کسب کرد..

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، فریبرز کرمی، مجموعه راه‌های استان کرمانشاه را هشت هزار و ۵۱ کیلومتر(اصلی، فرعی و روستایی) اعلام کرد و گفت: سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از مجموعه ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی استان، آسفالت شده‌اند.  

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی خاکی یا شوسه است، ادامه داد: هم‌اکنون ۱۸۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در قالب ۷۵ طرح در مرحله قرارداد و اجرا هستند.  

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: سال گذشته رتبه سوم لکه‌گیری و روکش آسفالت در کشور را کسب کردیم و امسال در مجموع با انجام حدود ۵۷۲ کیلومتر روکش آسفالت، لکه‌گیری، کارهای ایمنی و... به صورت امانی و پیمانی، رتبه دوم کشوری را به دست آوردیم.  

 وی اعتبار لازم برای آسفالت کل راه‌های (شوسه و خاکی)، راه‌سازی، روکش و لکه‌‌گیری راه‌های موجود را بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تامین این اعتبار کل راه‌های استان آسفالته می‌شود.  

کرمی اضافه کرد: کارها به صورت پیمانی و امانی انجام می‌شود، بنابراین اعتبارات باید به نحوی باشد تا پیمانکاران رغبت کار داشته باشد، اگر اعتبار مورد نیاز تزریق شود یک ساله آسفالت راه‌های استان انجام می‌شود.  

وی با اشاره به شناسایی ۶۶ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار در استان، گفت: کار اصلاح این نقاط طی سال گذشته استارت خورد و تا به امروز موفق شده‌ایم ۳۱ نقطه به صورت اساسی رفع نقص شود.