شناسهٔ خبر: 84102 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد

بهسازی و ارتقای کیفی روکش آسفالت ۱۱۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان زنجان

روکش آسفالت -زنجان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ازابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۱۰ کیلومتر از راه‌های استان با اجرای عملیات روکش آسفالت، درحال بهسازی هستند.

 علی اکبری، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(زنجان) گفت: همزمان با سراسر کشور طرح ملی بهسازی و ارتقای کیفی روکش آسفالت برای ۱۱۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان زنجان برنامه‌‌ریزی‌شده که توسط پیمانکاران ازابتدای سال، درحال جریان است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۱۰ اکیپ عملیاتی در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند، گفت: لکه‌گیری و روکش آسفالت در ۲۵ کیلومتر از آزادراه زنجان-قزوین با مبلغ قرارداد ۷۰ میلیارد ریال و انعقاد قراردادی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال، همچنین لکه‌گیری و روکش آسفالت در ۱۰ کیلومتر از آزادراه زنجان - تبریز به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال درحال انجام است.

علی‌اکبری در خصوص اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در ترانزیت زنجان-قزوین (کمربندی ابهر-خرمدره) گفت: این پروژه تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی یادآور شد: عملیات بهسازی روکش آسفالت محور بناب- منجیل – گیلوان به طول ۸ کیلومتردرحال انجام است که ۵ کیلومتر آن ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و مابقی نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال انجام است.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به دیگر برنامه‌های عملیات آسفالتی در سال ۹۹، تأکید کرد: عملیات لکه‌گیری وروکش آسفالت راههای روستایی شمال خدابنده به طول ۲۲ کیلومتر دردست اقدام است وتاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مقام مسئول لکه‌گیری و روکش آسفالت در محور ابهر- قیدار به مبلغ ۴۴ میلیارد ریال، محور زنجان - بیجار به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال، زنجان ابهر به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال و لکه‌گیری و روکش آسفالت سلطانیه خدابنده به مبلغ ۲۷ میلیارد ریال را ازدیگر برنامه‌های این اداره کل در حوزه عملیات آسفالتی درسال ۹۹ برشمرد و افزود: ازدیگرمحورهایی که برای بهسازی آن تلاش می‌کنیم، محور زنجان – دندی است که تا کنون دو مورد مناقصه به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال برگزار شده است که یکی ازپیمانکاران درهفته جاری عملیات اجرایی را آغاز کرده است.