شناسهٔ خبر: 84106 - سرویس وزارتی

وزير راه و شهرسازى در جريان بازديد از خبرگزارى ايرنا، مطرح كرد

٩٠٠ هزار واحد مسكونى تا پايان دولت تكميل و احداث مي شود/پيشرفت ٩٠ درصدى در بازسازى واحدهاى سيل و زلزله زده/چهره حاشيه نشينى تا پايان دولت از كشور و چابهار زدوده مى شود

جلسه وزير راه و شهرسازى با اعلام اين مطلب كه تا پايان دولت ٩٠٠ هزار واحد مسكونى تكميل و احداث مى شود، گفت: پالايش ٩٣٠ هزار متقاضى طرح اقدام ملى مسكن انجام شده كه تاكنون ٤٠٠ هزار نفر واجدشرايط شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، محمد اسلامى وزير راه و شهرسازى، امروز ٢١ مرداد به مناسبت گراميداشت روز خبرنگار از خبرگزارى ايرنا بازديد كرد. 

وزير راه و شهرسازي در جريان اين بازديد ضمن بازديد از تحريريه در نشستي صميمانه به تشريح اقدامات وزارت راه و شهرسازى در حوزه هاي مختلف مسكن، شهرسازي ، زمين و همچنين حوزه هاي حمل و نقل پرداخت.

عضو كابينه دولت دوازدهم با اعلام اين مطلب كه حجم وظايف وزارت راه و شهرسازي، گسترده است، گفت: وزارت راه و شهرسازي به شكل شبانه روزي در حال ارايه خدمت به هموطنان است. 

اسلامی با اعلام اینکه پالایش‌های طرح اقدام ملی مسکن انجام شده است و از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر متقاضی ثبت‌نام تاکنون ۹۳۰ هزار  نفر متقاضی پالایش شده‌اند که از این میزان ۴۰۰ هزار نفر واجد شرایط انتخاب شدند، گفت: احداث و تکمیل ۹۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت در برنامه است که از این میزان ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی برای دهک‌های ۴ تا ۷ است و مابقی تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده است که تاکنون بخش عمده ای از آنها به اتمام رسیده است و مابقی به غیر از واحدهایی که دارای پرونده حقوقی، تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد. 

وی همچنین رفع حاشیه نشینی از کشور و به ویژه منطقه چابهار را از جمله برنامه‌های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی و تخصیص زمین به حاشیه‌نشینان واقعی، چهره حاشیه‌نشینی از کشور و به ویژه منطقه چابهار، زدوده می‌شود.  

اسلامی از دیگر برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید را تلاش برای بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی سیل زده و زلزله برشمرد و از پیشرفت ۹۰ درصدی واحدهای سیل و زلزله زده خبر داد.